porucha osobnosti
martin
Dobry den, mam starsiho bratra, ktery zjevne trpi paranoidni poruchou osobnosti. Pripadaji na neho vsechny charakteristiky teto nemoci,ale sam si to neuvedomuje a odmita tudiz vyhledat lekarskou pomoc. V posledni dobe se jeho stav zhorsuje a stoupa jeho agresivita vuci ostatnim. Mnozi se take cim dal vice vyhruzky z jeho strany. V urcitych chvilich se ale dokaze sebeovladat a vystupuje jako normalni clovek, coz nektere lidi v okoli klame. V soukromi byva ale casto nepricetny a jak uz jsem zminil cim dal vice agresivni. Hrozi v tomto pripade lidem v jeho okoli opravdu nebezpeci? Jak by se melo s takovym clovekem zachazet, kdyz byva zcela nepricetny? dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
tato poradna se specializuje na problematiku závislostí, máte tedy dojem, že Váš bratr má potíže v souvislosti se zneužíváním drog ?
Pokud ano, doporučuji se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a vše více konkrétněji řešit v osobním kontaktu, který skýtá mnohem více prostoru se účinněji poradit a probrat vše co je třeba...
Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Bezplatně
Více informací naleznete zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud by bratrovi potíže nesouviseli s konzumací drog a jednalo by se spíše o nějaké jiné závažné psychické potíže či psychiatrické onemocnění (což takto přes internet nikdo objektivně zhodnotit nedokáže), doporučuji se obrátit na nějakého lékaře-psychiatra a vše konzultovat.
Zdali by se bratr dostal do dalšího stavu nepříčetnosti (není podstatné zda pod účinkem drog nebo pod atakou případné nemoci) můžete volat záchranný systém. Pokud by byl ve stavu, kdy by vážně ohrožoval sebe nebo své okolí, je v těchto případech možné dotyčnou osobu hospitalizovat i přes jeho vůli. Tyto nucené hospitalizace trvají pouze po dobu, nežli akutní stav neodezní. Sice to úplně asi nevyřeší problém jako takový, nicméně v inkriminovanou dobu, kdy nepříčetnost trvá, je pak v ,,bezpečí", nejen dotyčná osoba, ale i blízké okolí...
Rozhodně doporučuji se obrátit na psychiatra a vše více konkrétněji konzultovat. I přes to, že bratr pomoc odmítá. Poradit se můžete Vy - jako rodina, abyste věděli, co můžete pro bratra, potažmo pro sebe udělat...
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.