Piko
pritelkyne
dobry den, potrebovala bych se zeptat, kdyz pritel prestal brat pervitin, jak zarucene poznam ze v tom opet jede, a jestli je tu moznost ze ma tak zniceny mozek ze by mohl halucinace a tak jak jsem se docetla mit i kdyz uz nebere nebo je to vyloucene, protoze podle toho co vsude cte tak mam strach ze zase zacal, vim ze neni lehke se toho zbavit

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel, přes internet nikdo nedokáže situaci objektivně zhodnotit. Zde na tomto odkaze si můžete přečíst více podrobnějších informací o účincích pervitinu atd...
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud přítel tvrdí, že nebere a vyskytují se u něj halucinace, rozhodně to není běžné. Také, ale nevíme, jak dlouho nebere /v dotaze to není uvedeno/. Pokud by byl čistý týden, dva, mohla by například ještě doznívat toxická psychóza, což u uživatelů pervitinu není nic neobvyklého.
Pokud udává, že ,,nebere" již delší dobu a přesto potíže přetrvávají, pak jsou dvě možnosti = buď to, zcela neabstinuje a tím ,,přikrmí" vznik halucinogenních stavů...
Nebo může být opravdu ,,čistý", jak přítel tvrdí. Konzumace pervitinu, tak jako konzumace jakékoliv jiné drogy /i THC/, může u disponovaných jedinců vyvolat vážné psychické potíže...
Ale jak jsem již psala, objektivně situaci přes internet nikdo zhodnotit nedokáže. K tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou, které se potíže týkají. Také jste neuvedla, jak přítel je schopen a ochoten na toto téma s Vámi hovořit a zda by případně byl ochoten využít odborné pomoci. Což bych vřele doporučovala, protože pokud má halucinace, bylo by dobré zjistit příčinu. Abstinencí, případnou vhodnou medikací, lze tyto stavy zmírnit a postupně stabilizovat. K tomu je, ale třeba návštěva u lékaře, nejlépe psychiatra specializovaného i na uživatele nelegálních drog. Pokud je pro Vás Praha dostupná, můžete se obrátit na kolegu MUDr. Minaříka, který se obdobným potížím věnuje. Zde kontakt a více podrobností o zařízení kde působí :
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Pokud byste Vy - jakožto blízká osoba, chtěla využít poradenství v Poradně (pro rodiče a partnery) a v osobním kontaktu, se více konkrétněji poradit, jak v celé situaci lépe obstát, můžete zcela bezplatně zde :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Více informací zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Tak snad je to vše. Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně zase napište. Přeji, ať vše dobře dopadne. S pozdravem Markéta K.