Alkohol dzejnys
alkohol dzejn
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na pár věcí. Je mi 17 let,jsem holka a od nějakých 15 let pravidelně každý víkend, mimořádně středu zajdem s kamarádama na disco nebo jen tak do klubu,no a v mém věku se dokážu opít hodně..dá se říct že z kamarádu piju nejvíc,je to hlavně vodka s energy. Zajímalo by mě, jestli je možná závislost..? ještě zatím nic nepocituju,ae občas mam na to myšlenky..a jestli by bylo na čase třeba zmírnit dávky..? (vypiju každý víkend flašku vodky+ do toho někdy panáky, jako whiskey atd.)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
asi by stálo víc než zmírnit dávky, se zamyslet nad tím proč tolik pijete, co Vám to činí za potěšení, které si nedokážete odpustit a zda by se nenašlo něco jiného, co by Vás dělalo spokojenější a šťastnější...
Nicméně, odpovědět si na tyto otázky není snadné a leckdy si na ně lidé hledají odpovědi dlouho. Doporučuji vyhledat terapeutickou podporu a více se na svůj život, prožívání - zaměřit. Nadužívání alkoholu či drog je skoro vždy ,,pouze" zástupný problém, většinou je ,,za tím" něco jiného a rozhodně je dobré přijít si na to, co to vlastně je...Možná byste pak neměla takovou potřebu se takto ničit alkoholem a unikat od reality...
Zda jde už u Vás o závislost, nelze objektivně zhodnotit takto přes internet. Míra pokročilosti závislosti takto určit nelze. K tomu je zapotřebí především osobní kontakt, pohovor, vyšetření...Nicméně, vzhledem k Vašemu nízkému věku, délce pití, lze předpokládat, že by v tomto případě mohlo jít ,,zatím" o rizikové užívání, podotýkám zatím...pokud budete v tomto stylu pokračovat, s největší pravděpodobností se k závislosti dříve či později s velkou šancí propijete...
Rozhodně, ale pozitivně hodnotím to, že jste napsala. Je vidět, že máte na sebe náhled, což ne vždy tak bývá. Dost často nám píší lidé z blízkého okolí, jelikož ti co více pijí, sami většinou své pití nevnímají jako problém. V tom máte plus. Sama vnímáte, že asi něco není v pořádku...
Také s ohledem na Váš věk, bych doporučovala se nad vším více zamyslet. Váš organismus je stále ve vývinu, formuje se Vaše osobnost, nadmíra alkoholu Vám k tomu jistě pozitivně nepřidá...Jak jsem již psala, vyhledejte ve Vašem okolí odbornou pomoc. Předpokládám, že ještě studujete, možná by nebylo od věci pozeptat se školního psychologa (pokud jej máte), kam byste se mohla případně nasměrovat.
Zatím se mějte hezky a buďte na sebe opatrná.
S pozdravem Markéta K.