marihuana
LLL
Dobrý den,
jsem bývalá uživatelka marihuany,pervitinu a heroinu.Abstinuji cca 8-9 let.Nepiji alkohol a nekouřím.
Léčím se u psychiatra kvůli depresím-ty jsem měla už před užíváním drog,a panické poruše-kterou jsem měla z marihuany a heroinu.
Zajímalo by mě,zda může jakkoliv ovlivnit mou psychiku to,že jsem v místnosti,která je zahulená trávou.Kolegové z práce hulí a já musím v té místnosti pracovat.Bojím se,že to může ovlivnit mou psychiku.Vzhledem k tomu,že s tím mám problém-má neoblíbenost roste.Pokud bych v té místnosti nemusela zůstávat tak nic neřeknu,ale já v té místnosti musím pracovat a nemohu odejít.
Mám podle nějakého zákona možnost docílit toho aby kolegové nemohli fetovat v práci????
Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
nejdříve bych vám ráda pogratulovala k dlouhodobé abstinenci. Chápu, že je pro vás velmi nepříjemné pracovat v místnosti, kde se pravidelně kouří marihuana. Při pasivním kouření se do vašeho organismu dostává jen minimální množství THC, které by vás nějak zásadně nemělo ovlivnit. Jiná věc však je, jakou to pro vás musí představovat psychickou zátěž, zejména s ohledem na obtíže, se kterými se léčíte. Pokud kolegové nejsou vaším domluvám přístupni a nadále se v tomto směru chovají bezohledně, jediné co můžete udělat, je obrátit se přímo na zaměstnavatele/majitele firmy. Ze zákona je povinen zajistit neohrožující prostředí pro výkon práce. Bohužel v případě, že o tom ví, nehodlá to řešit a nevadí mu to, vaše možnosti sjednat nápravu jsou poměrně omezené.
Pokud byste se chtěla o věci poradit přímo s právníky, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na www.asociace.org
Přeji hodně štěstí a ať se věc brzy nějak přijatelně vyřeší.
PS: Na email vám odpověď nemohu poslat, ale mělo by vám automaticky přijít na váš email vyrozumění o zodpovězení dotazu.