Pervitin
Kristýna
Dobrý večer, potřebuji se zeptat na něco ohledně pervitinu. Přečetla jsem si teď celkem hodně o užívání pervitinu a docela koukám. Nevěděla jsem, že je to tak nebezepečné a že to má tak negativní vlivy. Už vím, proč se někdy přítel choval agresivně, neměl chuť se mnou komunikovat, nespal třeba týden vkuse a poté třeba dva dny byl jako zabitý. Navíc ty jeho stavy nálad..Věděla jsem, že bere pervitin, ale netušila jsem, že to má takové následky. Přítel bral drogy když byl mladší, potom 8 let byl čistý a teď někdy v listopadu začal znovu. Stále jsme spolu, nyní nebydlíme spolu, jen se vídáme (není to z důvodu užívání drog, jen to teď prostě nejde!). Dnes jsem zjistila od jeho kamarádky která mi hlásí patřičné novinky o něm, že začal pervitin užívat i nitrožilně. Pervitin s kamarády kouřili, to jsem věděla ale dnes jsem byla v šoku (ještě k tomu po přečtení všech informací o droze), když jsem zjistila že si píchá, přitom slíbil že by to neudělal, podle mě ho ovlivnily ty \"smažky\" kteří to berou už dlouho, dlouho, dlouho. Nedokážu ho opustit, strašně ho miluji, každý si v tom životě projde že když někoho miluje tak mu je jedno co ten dotyčný dělá, ale já bych mu chtěla pomoct přestat. Bojím se, že to vážně bude mít tak nechutné trvalé následky a že čím déle to bude brát, tím více bude závislý. Jsem vážně vyvedená z míry, navíc přítel chce se mnou spát jen bez kondomu, abych to řekla přesne.. cituji \"Přes gumu nejezdím\". Takže má otázka na Vás zní: Když se s přítelem vyspím bez kondomu, a pořád bude užívat pervitin (ať už kouřením nebo vpichem) může to ovlivnit nějak mé zdraví? A jaká je pravděpodobnost, že by mě mohl nakazit chorobou HIV? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
vaše situace je hodně složitá. Na jedné straně přítele milujete, na druhé straně tušíte, že se děje něco divného... Musíte si uvědomit, že bez pevně daných hranic vašemu příteli nepomůžete a navíc vás samotnou může taková snaha dost poškodit. Nemyslím, že byste hned žačala brát drogy, ale život se závislým člověkem je prostě hodně těžký. Zkuste nejprve opečovat sebe, pak se pokoušejte zachránit jeho... Napište, jaké větší město máte po ruce a my vám dáme kontakt na zařízení, kde s blízkými a rodinnými příslušníky uživatelů pracují.
Zkuste příteli vysvětlit, že fetovat a jezdit bez gumy nejde dohromady. Ve hře není jen HIV, ale sposta jiných nepříjemných (i když ne tak fatálních) chorob. A věřte, že pokud nebude ochotný vás respektovat v tomto, tak v případě jeho užívání to bude ještě horší...
Hodně sil přeje
Pepa Šedivý