léčba
Lucie
Dobrý den,manžel má problémy s drogami už od 15let(JE MU TET 30).Vyskoušel už asi všechny drogi a tet bere pervitín a do toho začal dost často pít tvrdý alkohol.Chtěla bych se zaptat na doporučení nějaké léčebny a dobu léčby ,kterou by měl podstoupit.Děkuji Lucie

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Lucie.
Pokud má váš manžel skutečně zájem se léčit, bylo by nejlepší, aby se obrátil na nejbližší kontaktní centrum. V rámci osobní konzultace bude moci s kontaktním pracovníkem probrat, jaké jsou možnosti léčby a také mu ji přímo pomohou zprostředkovat. Výběr vhodného typu léčby je dobré nepodceňovat, neboť její úspěšnost mimo jiné také závisí na optimálním léčebném programu. Z toho, co píšete ve svém dotazu, bych to u vašeho manžela viděla nejspíše nejdříve na detox a poté pobytovou léčbu v některé z terapeutických komunit. Po ukončení by mělo také následovat nějaké ambulantní doléčování.15 let užívání je přeci jen dlouhá doba a k tomu, aby se to manželovi podařilo uspokojivě zvládnout, bude nejspíše potřebovat více času. Nu, ale to s ním pořeší v tom kontaktním centru. Ve svém dotazu neuvádíte, kde bydlíte, nemohu vám tedy konkrétní organizaci doporučit. Ale pokud se podíváte na stránky www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci, můžete si nejbližší zařízení podle regionu vyhledat. A nebo ještě napište, a pokud uvedete vám dostupná větší města, konrétní kontaktní centrum vám doporučíme.
Přeji hodně štěstí a sil vám i manželovi.
PS: Můžete si také přečíst rubriku Pomoc a léčba na těchto stránkách, kde najdete informace o léčebných programech a průběhu léčby.