tráva
mamča
DD,můžete mi prosím napsat,kam přesně se mám obrátit.Můj syn kouří trávu a já bych se ráda obrátila na odbornou pomoc.Dívala jsem se na net,ale nevyznám se ve všech těch centrech,které je to pravé.Potřebuji poradu s nějakým člověkem,který mě vyslechne a poradí co dělat.Díky.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Chápu, že vás synovo kouření marihuany zneklidňuje a máte potřebu to nějak řešit. Zajít se o celé situaci poradit osobně s nestanným odborníkem je moudré rozhodnutí a ten nejefektivnější způsob, jak začít. Budete moci v klidu probrat další postup, to, co by u vás mohlo zafungovat, a naopak, kterých kroků se raději vyvarovat, protože nevedou k očekávaným výsledkům a situaci mohou spíše vyhrotit. Problémy s užíváním drog (a nebo i alkoholu) u potomka bývají obvykle komplikovanější, než se na první pohled může zdát a je dobré je uchopit nějak komplexněji, k čemuž bývá dostatek prostoru právě v rámci osobních konzultací.
Níže vám posílám kontakt na Drug-Out Klub, který poskytuje poradenství nejen uživatelům drog, ale i jejich rodinám a blízkým. Stačí tam tedy zatelefonovat a dohodnout se na termínu.
A ještě bych vás ráda uklidnila, aniž bych rizika kouření marihuany, která nepochybně existují, chtěla bagatelizovat. Nejste zdaleka jediní rodiče, kteří něco podobného řeší. Řada teenagerů však touto zkušeností a experimenty prošla, aniž by skončili na heroinu nebo pervitinu, naopak, po čase si sami nastavili jiné priority a marihuana je prostě přestala "bavit".
Přeji hodně sil a trpělivosti.
Občanské sdružení DRUG OUT Klub
Velká Hradební 13/47
400 01 Ústí nad Labem
Telefon: 475 210 626, 475 211 483
E-mail: drugout@volny.cz
URL: www.drugout.cz