chut
jester
Dobrý den
byl jsem závislej na pervitinu asi čtyři měsíce abstinuju nepodstoupil jsem žádnou léčbu jem detox a docela se držím ale mám strašný problémy s chutěma a chtěl bych docházet do náký porady komunity v praze je náká možnost kam docházet a povídat si o mích problémech jelikož si myslím že mi to pomuže v kosmonosích na detoxu jsme měli komunitu dvakrát deně a povídat si o tom jak se cejtím mi strašně pomáha cejtím se mnohem líp si o tom popovídat doma se o tom nedá mluvit jelikož to rodiče nechápou děkuji za pomoc

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
V prvé řadě bych vám chtěla pogratulovat k abstinenci. Určitě to není jednoduché a vaše rozhodnutí, docházet někam na doléčování, je nejrozumnější, jaké jste mohl pro udržení abstinence udělat. To, že vás po čtyřech měsících stále pronásledují chutě na pervitin není nic neobvyklého. Psychická závislost, které jsou projevem, bývá mnohem úpornější než fyzická, kterou lze pořešit relativně krátkým pobytem na detoxu. Můžu vás však ubezpečit, že v případě zachování abstinence se chutě budou objevovat stále řidčeji a i jejich intenzita bude slábnout. Takže stojí za to "zabojovat" a vydržet. A věřte, že pokud budete pravidelně docházet na doléčování, půjde vám to určitě snáze. Budete moci s terapeuty probrat nejen to, jak se cítíte a vaši situaci obecně, ale také si osvojit postupy, jak chutím na pervitin předcházet a případně je zvládat. (Například tím, že se budete vyhýbat lidem, se kterými jste pervitin užíval a kteří jej berou, místům, kde je pervitin dostupný a celkově situacím a stavům, kdy jste měl a máte největší chuť si dát. Např. pokud se cítíte pod tlakem, ve stresu nebo v depresi, pociťujete nudu, obavy a podobně...). Jsou to poměrně obsáhlá témata a v rámci osobních konzultací bude nepochybně dostatek prostoru se v nich zorientovat. Navíc se budete moci poradit i o svých dalších případných potížích, které možná také aktuálně řešíte.  Třeba problémy se zaměstnáním/školou, bydlením, vztahy, eventuelně problémy s dluhy z minulosti a tak. Níže posílám kontakty na doléčovací centra v Praze, kam se můžete obrátit. Pokud jste absolvoval detox a 4 měsíce abstinujete, neměl by být s přijetím problém, ačkoli za sebou nemáte žádnou dlouhodobou léčbu v nějakém zařízení.
Držím palce, ať doléčovák splní vaše očekávání a pervitin se pro vás stane uzavřenou epizodou v minulosti.
Mějte se hezky.
Následná péče a doléčování
Sananim, o. s.
Ovčí Hájek 2549/64, Praha 5, 158 00
telefon: 251614070
Pavla Makovská Dolanská
http://www.sananim.cz
Následná péče a doléčování
Magdaléna, o.p.s.
Pod Vyšehradem 1, Praha 4 - Podolí, 140 00
telefon: 241409838, 739639119
Jiří Bouška
http://www.magdalena-ops.cz
Následná péče a doléčování
Drop In, o. p. s.
Holečkova 31, Praha 5, 150 00
telefon: 257326080
Evžen Klouček
http://www.dropin.cz