jak rict
princatko23
dobrej,chtel sem se zeptat,jak se mam zachowat doma,kde je sestra12-a mama ktera si mysli ze to ze mam zornice rozjete,je zhulenost! zkkr. sem ji rekl ze to je z jointu. nerozumi drogam a bojim se ze kdyz ji reknu ze je to peri a ze si davam NITRO,tak ji to zabije.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás,
nejsem si úplně jistá, jestli jsem Vás správně pochopila, proto se pokusím na začátek odpovědi Váš dotaz rekapitulovat.
Doma, kde žijete s matkou a 12 letou sestrou, jste řekl, že rozšířené zorničky máte z užívání marihuany. Pravda je ale taková, že užívá injekčně pervitin. Bojíte se, že když se mamka dozví pravdu, že to pro ni bude těžké.
Chápu-li to správně, pak plánujete rodině říct, že užíváte pervitin.
O svém užívání jste napsal velmi málo. Není zřejmé, jak často, jaké množství, za jakých okolností, ani jak dlouho užíváte. Vím toho také velmi málo o Vás - jaké máte k užívání důvody, co Vás na pervitinu baví, co máte v tuhle chvíli v plánu, jak jste na tom psychicky, fyzicky, Vás věk,... Proč vlastně přiznání plánujete? Máte nějaké problémy, plánujete začít abstinovat, máte špatné svědomí a chcete se ulevit, potřebujete se svěřit?
Každý rodič bude z podobné zprávy vystrašený. A to celkem oprávněně. Určitě by tedy stálo za to promyslet, jak a kdy by bylo vhodné takovou věc rodiči oznámit. Promyslet co a jak, je v tuhle chvíli zcela na místě. Určitě by nebylo rozumné vykládat o něčem takovém během denního shonu, nebo když jste pod vlivem. Chtělo by to klidnou, ale vážnou chvíli, dostatek času, pokusit se zachovat klid a mít jasno v tom, co chci říct a proč. Kdybyste chtěl, mohl byste se obrátit na kontaktní centrum, kde by s Vámi mohli jednotlivé varianty chystaného rozhovoru probrat (případně i vyzkoušet) a zjistit, co Vám bude nejvíce vyhovovat. Podle mého názoru však bude také hodně záležet na tom, co máte v plánu dělat po přiznání.
Kdybyste chtěl, napište víc, případně odkud jste, abych věděla, kam konkrétně Vás odkázat.
Pro tuto chvíli se s Vámi loučím a kdybyste potřeboval, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.