pervitin
Zenevie
zenevie
Dobry den chtěla bych se zeptat jak mam pomoct svému příteli přestat užívat pervitin.Nedá si říct a jeho zavislosrt z jednou měsíčně se zvýšila na 2 až 3 krad týdně.Když to nema tak je agersivni,sprostý a kolik krad dochází i k fackam.Co se stim dá dělat?jak mu mužu pomoct?Na koho bych se mohla obrátim?Prosím o radu už opravdu nevím kudy kam.Děkuji za pochopení.S pozdravem Evgeniya

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Evgeniye.
Píšete, že se váš přítel "rozjel" na pervitinu a ráda byste mu pomohla. Ptala jste se přítele, jak si vaši pomoc představuje? Z vašeho dotazu mám spíše dojem, že přítel bere a aktuálně na tom nechce nic moc měnit. (Ale možná se mýlím). V každém případě, pokud ve vztahu dochází k tomu, že přítel je agresivní a fyzicky vás napadá, považovala bych to za jasný signál k radikálnímu řešení. A to zhruba tak, že pokud přítel své chování nezmění a nebude svůj problém s pervitinem řešit, vnímala bych to jako důvod k přerušení či ukončení vztahu. Chápu, že každý má ve vztahu hranice tolerance trochu jinak, co je pro jednoho nepřijatelné, pro druhého může ještě být "v normě", ale řekla bych, že facky do smysluplného vztahu zcela jistě nepatří.
Jistěže můžete příteli pomoci, ale podmínkou je, aby si on sám problémy připustil, chtěl je řešit, měl rámcově představu, co pro to udělá, i jakou podobu by mohla mít pomoc z vaší strany. Nelze dost dobře pomáhat někomu proti jeho vůli a pokud má pocit, že žádnou pomoc nepotřebuje.
Je to pro vás určitě nelehké období a obrátit se na odbornou pomoc by pro vás mohla být cesta, jak je překonat a dát si život do pořádku. Můžete se obrátit na nejbližší kontaktní cenrum, která poskytují poradenství a pomoc nejen závislým, ale i jejich blízkým. Nepíšete, odkud jste, takže vám nemohu vyhledat konkrétní zařízení, ale když se podíváte na stránky www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci, můžete si nejbližší kontaktní centrum dle regionu vyhledat.
Přeji hodně štěstí a sil a buďte na sebe opatrná, ať do pervitinu "nespadnete" spolu s přítelem i vy. Situace, kdy ten, který má potřebu pomáhat, nakonec začné brát také, není nikterak neobvyklá.
Držím palce a klidně zase napište.