Pervitin v jídle
EB
Nedávno jsem se rozvedla se svým manželem, který je dlouhodobě závislý na pervitinu, odmítal se jít léčit a situace již byla neúnosná. Nyní na mě podává trestní oznámení, kde uvádí, že jsem mu za dobu manželství dávala sama pervitin do jídla. Obracím se na vás proto jako na odborníky, zda vůbec a jak může pervitin působit, pokud se nasype do jídla. Jak se mohu bránit? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pervitin účinkuje i při podání per os, tj. při snědení/vypití. Účinek je velmi obdobný, jako při injekční aplikaci nebo šňupnutí, jenom se dostavuje pozvolna. Často je k vyvolání stejného efektu jako při injekční aplikaci potřeba o něco větší množství látky. Efekt může mít delšího trvání. Stává se, že ssamotní uživatelé, popisují průběh jako odlišný od jiného způsobu aplikace, přesto zůstává zachován vliv na organismus - tzn. stav nabuzení, energie apod. (více o účincích se můžete dočíst na http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html.
Pokud jde o útoky Vašeho manžela, nejspíš bude jen velmi obtížně prokazovat, že jste mu dávala pervitin do jídla. Nicméně pokud byste potřebovala právní radu, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O. (www.asociace.org), jejíž služby jsou poskytovány zdarma.
Právní poradnu A.N.O.
Adresa: Koněvova 95, 130 00 Praha 3 - Žižkov
tel./zázn: 222 582 932
mobil: 736 760 701
Stačí to takhle? Kdybyste potřebovala, napište znovu.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.