Pervitin
zenevie
Dobry den chtěla bych se zeptat jak mam pomoct svému příteli přestat užívat pervitin.Nedá si říct a jeho zavislosrt z jednou měsíčně se zvýšila na 2 až 3 krad týdně.Když to nema tak je agersivni,sprostý a kolik krad dochází i k fackam.Co se stim dá dělat?jak mu mužu pomoct?Na koho bych se mohla obrátim?Prosím o radu už opravdu nevím kudy kam.Děkuji za pochopení.S pozdravem Evgeniya

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no, moc Vás asi nepotěším, ale moc možností zde není. Buď partner začne své potíže s drogami řešit, v tom smyslu, že se půjde léčit. Pak je šance, že se postupně dá do pořádku a bude Vám plnohodnotným partnerem. Nebo v současném životním stylu bude pokračovat a vše se bude spíše zhoršovat...
Netuším, jak na své braní přítel nahlíží a jak moc je nebo není ochoten na toto téma hovořit. Píšete, že je vůči Vám agresivní, takže předpokládám, že možná toto téma raději neotvíráte s ohledem na svou vlastní bezpečnost, což je zcela pochopitelné. Život se závislou osobou není jednoduchý a bohužel závislost blízké osoby má i neblahý dopad na lidi kolem...Chápu, že máte přítele ráda a chcete mu pomoci, ale toto opravdu nejsou snadné situace. Pomáhání může mnohé ohrozit, protože jak jsem již psala, snadné to není a má to mnohá úskalí.
Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji se nejdříve zajít osobně poradit jak na to...
Níže uvádím kontakt na Kontaktní centrum. K-centra nabízí mimo jiné ve svých službách i poradenské služby rodinným příslušníkům, partnerům a dalším blízkým osobám. Jsou to služby bezplatné, nezávazné a leckdy jich jde využít i zcela anonymně. Doporučuji si na uvedená čísla předem zavolat a objednat se. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat vše co je třeba. Pokud by pak v budoucnu přítel s využitím odborné pomoci souhlasil, tak i zde by Vám pak pomohli vše zprostředkovat a zařídit.
Kontaktní centrum, Magdaléna o.p.s.
Nová Pražská 399
Benešov
Tel : 317 728 880, 734 445 134, 739 308 401
Kontaktní osoba : PHDr. Anna Balatová
http://www.magdalena-ops.cz/
Zatím se mějte hezky. Objednejte se co nejdříve a pokud budete mít náladu a chuť, můžete nám napsat, jak se to s přítelem nadále vyvíjí. Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.