Schizofrenie?
Rufio
Zdravím,
na střední škole jsem byl poměrně častým kuřákem mariuhany a hašiše, po nějaké době, jak už to bývá se mi droga omrzela a vyzkoušel jsem jednou lysohlávky a 2x tripa....Všechno probíhalo normálně, nebo aspoň tak jak sem očekávál...Nicméně po nějaké době(asi po půl roce) opětovného kouření konopí, jsem pravděpodobně dostal halucinace s paranojou(viděl jsem jak se na mě každý díva a něco na mě říká a když sem se na všechny ty lidi otáčel tak mi uhýbali pohledy) + jsem viděl věci, které normálně nevidím...snažil sem se předtím utéct tím, že jsem si šel lehnout a snažil se usnout...Nicméně, po zavření očí, sem viděl ruzné tvary, které se zhmotňovaly do různých obličenjů, míst a lokalit....Stane se mi to pokaždé, když si zakouřím mariuhanu..a výjímečně se mi to stane, když na druhý den, když se třeba hodně opiju...Chtěl jsem se zeptat na to o co tady jde. Snad jsem svůj problém popsal zřetelně pro pochopení...Děkuji za odpověď..Není to nic příjemného...Trávu už nekouřím skoro rok..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
z Vašeho dotazu není úplně zřejmé, zda Vaše potíže, které uvádíte, trvají i po té, co jste marihuanu ze svého života vypustil...
Nicméně, objektivní posouzení, natož přesnou diagnosu, Vám stejně není nikdo schopen určit takto na dálku přes internet. Je nutný především osobní kontakt, pohovor a psychiatrické vyšetření.
U disponovaných jedinců, může i jednorázové užití jakékoliv psychotropní látky (včetně THC), vyvolat velmi vážné psychické potíže.
Doporučuji se obrátit na lékaře, psychiatra se specializací na uživatele nelegálních drog a podstoupit vyšetření. Pokud by Vám konzumace drog vyvolali v tomto důsledku psychické potíže či nějaké psychiatrické onemocnění, byla by s největší pravděpodobností nasazena vhodná medikace. Také je nezbytné, abyste se dalším případným konzumacím drog vyvaroval. Dalšími konzumacemi by se Vaše potíže pouze už jen umocňovali a prohlubovali. Abstinenci by bylo zapotřebí udržet i od alkoholu.
Neuvedl jste žádné město. Pokud by Vám byla dostupná Praha, doporučuji se obrátit na kolegu MUDr. Minaříka, který má s touto problematikou letité zkušenosti a jistě by s Vámi nalezl řešení...
Specializované služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
Tel : 222 924 245
Email : cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba : MUDr. Minařík Jakub
Více zde http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Toto zařízení spadá pod stejnou organizaci jako tato poradna (kam píšete). Veškeré služby jsou bezplatné, pouze v případě vyšetření je nutno uhradit regulační poplatek 30,- Kč jako u jiných běžných lékařů.
Zatím se mějte hezky a objednejte se co nejdříve.
S pozdravem Markéta K.