thc
míša
chtěla bych vědět kde bych měla poslat přítele který kdysi kouřil marihuanu na testy.nejlíp na krev abych měla jistotu že už to aspon měsíc neměl v puse.slyšela jsem otom že to jde zjistim krví ale nevím kde ych ho mšla poslat.děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Míšo,
přítomnost THC i dalších drog se většinou provádí z moči. Především proto, že právě v moči, se drží mnohem déle nežli v krvi.
K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří, u THC účinné látky marihuany, je to takto :
detekce moč = 1 až 30 dní (možno i déle, při občasné konzumaci do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Vždy, ale zaleží na dalších aspektech, jako je především intenzita předešlé konzumace. To znamená, že pokud někdo užívá marihuanu denně, bude se pohybovat v té vyšší uvedené hranici, pokud by šlo o jednorázový experiment či občasné užití, je to hranice nižší. Také záleží na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se procesem odbourávání rychle vypořádat. Proto jsou to vždy velmi individuální záležitosti a nelze předem určit, kdo kdy bude již zcela beze stop či nikoliv...
K případnému testování nemusíte s partnerem nikam složitě docházet. Testy lze provést i doma v domácích podmínkách. Jelikož, ale potřebujete mít k dispozici moč dotyčného, je třeba zcela logicky, jeho spolupráce. Netuším, jak moc na toto téma je přítel s Vámi ochoten hovořit a zda jste možnost testování probrali. Pokud ne, bylo by rozumné, než to učiníte, využít odborného poradenství pro blízké osoby uživatelů a o všem se nejdříve poradit. Testování sebou přináší i nemalá úskalí a je dobré předem o nich vědět a být připraven na obě možné varianty výsledku testu. Také je nutno podotknout, že samotné testování Vám neřekne nic víc, nežli to, zda byla či nebyla v poslední době užita konkrétní droga. Nic Vám to nevypoví o tom jak je celá situace vážná, jak často v případě pozitivity dotyčný drogy užívá, s jakými lidmi se stýká, zda se jedná už o závislost a plno dalších informací, které se nedozvíte jinak, nežli tak, že Vám je dotyčný přizná...Testování je zásah do důvěry, je to kontrola, kterou ne každý partner je schopen a ochoten podstoupit...ani si nejsem jistá, zdali do vztahu dvou dospělých lidí patří...Proto vždy nejdříve doporučujeme než se pro testování partneři rozhodnou, aby v osobním kontaktu probrali vše, co se k tomuto váže...
Pokud je Vám k dispozici Praha, můžete se (Vy) poradit v naší poradně pro blízké osoby. Zde více informací o zařízení a provozní době http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali se pro testy nakonec opravdu rozhodnete, můžete si je zakoupit v lékárně. Jsou volně prodejné (test na THC, cca 100,-). Jeho použití je velmi snadné, je obdobný jako test na graviditu. Tyto testy jsou, ale pouze orientační, běžně se sice používají, ale zcela 100% nejsou. V případě, že výsledek testu je v rozporu s tvrzením testované osoby, je možnost se obrátit na toxikologickou laboratoř, kde je sice testování dražší, ale výsledek zcela 100%. Detekce jedné látky stojí 487,-Kč, pokud se dělají rozbory na více druhů drog, cena se násobí. Příklad = THC+pervitin = 2x 487,-Kč, THC+pervitin+heroin =  3x 487,-Kč...
Na uvedenou adresu můžete osobně přinést vzorek moči + žádanku od lékaře (postačí praktického). Pokud jsou zájemci o rozbor mimopražští, lze vše vyřídit poštou. Výsledek testu je hotov cca do týdne a je zaslán k lékaři, který žádost vystavil. U něj pak i probíhá úhrada.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, budova A2, 1. patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel : 222 967 188
Tak snad je to vše. Pokud byste potřebovali kontakt v jiné lokalitě ohledně poradenství pro Vás, tak napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte v dostupnosti. Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.