Introvert
Lukáš
Dobrý den, občas zajdu někam na diskotéku a jelikož jsem introvert dělá mě problém navazovat kontakt s holkama, tohle jsem několikrát řešil alkoholem, ale tento způsob se mě nelibí, protože naprosto změní člověka i v negativní straně a při přehnání s konzumaci si toho člověk moc nepamatuje a je mu zle.Poslední dobou na diskotékách a jiných akcí nepiji žádný alkohol ale mám problém s navazovaní kontaktu a celkově s komunikací. Jednou jsem přemýšlel i o extazi, prej má člověk lepší náladu než při konzumaci alkoholu ale nechci aby se ze mě stal nějaký feťák a proto jsem si to také hned rozmyslel....Nevíte jak se nabudit a překonat tu stydlivost a normálně se bavit? Použít nějaký energetický napoj? ty ale mají asi malý učinek....Navíc mám vyšší krevní tlak..Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Lukáši.
Myslím, že alkohol ani extáze nejsou úplně nejlepší cesta, jak navazovat kontakty a seznamovat se. (I bez toho vyššího krevního tlaku, který zmiňujete, je to dost riskantní způsob). Já myslím, že takto to do budoucna moc dobře fungovat nebude a mohlo by vám to přinést zbytečné komplikace, ať už zdravotní nebo třeba i právní.
Navíc, představte si teoreticky situaci, kdy se na diskotéce s nějakou slečnou seznámíte, když budete pod vlivem např. té extáze a domluvíte si schůzku, na kterou dorazíte zcela střízlivý. Myslím, že by vaše chování vypadalo trochu jinak a váš protějšek by to nejspíše mohlo poněkud zaskočit. A dávat si něco pokaždé, než vyrazíte na rande? Sám určitě cítíte, že tudy cesta nevede. Nicméně bych vás opravdu chtěla ubezpečit, že i když vám to možná nepřipadá, ne všechny holky/ženy hledají jen společenské baviče a "krále diskoték", ale naopak jim přijdou přitažlivé právě ty introvertní typy kluků/mužů, kteří se na sebe nesnaží strhávat pozornost a prosazovat se za každou cenu. A věřte, že takových slečen je více, než byste na první pohled předpokládal. Řekla bych, že se vyplatí si počkat na někoho, kdo s vámi bude chtít být proto, jaký jste doopravdy a bude schopen vás ocenit.
Nu a možná by stálo za to, pokusit se navazovat kontakty také v jiném prostředí a společnosti, než jsou diskotéky a podobné akce.
Naprosto však chápu, že se tím trápíte a vnímáte to jako problém. Pokud byste to i v budoucnu subjektivně cítil jako něco, co vás v životě limituje, lze zvážit např. návštěvu u psychologa. Nemůžete tím nic skazit. Naopak. A bylo by to mnohem méně rizikové, než experimentovat s alkoholem, případně extází, navíc pozitivní výsledky jsou v tomto případě trvalejší a mohou vám pomoci i v jiných oblastech života.
Přeji hodně štěstí a ať se vám daří podle vašich představ.