pervitin
Zuzka
Začalo to někdy o prázdninách. Začal za ním jezdit jeden kluk octavií, Pavel ho obdivoval, auto, že má peníze, aspoň tak sem to viděla..
Pak jsem se o dcery (14) dozvěděla, že je to dealer a že Pavle od něj už něco měl. Byl to pro mě šok, nikdy sem se s nikým nesetkala kdo bere drogy. Hned druhý den, jsem koupila test v lékarně, ten na vše a byl pozitivní na mariuhanu a pervitin. I tak že sem mu to ukázala zapíral.. Dcera říkala, že to šňupe.
Brečela jsem, sliboval, že nic nebere a nemám mít strach.
Chování se nijak moc nezměnilo, ale někdy byl až moc upovídaný a třeba celou noc nespal a jen koukal na tv.
Už déle čekat nebudu a musím to řešit.
Vyhodily ho dnes i z práci, prý se doslechly že bere drogy.
Jsme ze sředočeského kraje.
Vím, že když sám nebude chtít, nic nenadělám. Poradíte prosím?
C.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Zuzko,
ano, máte pravdu. Pokud nebude chtít sám se sebou, potažmo se svým životem něco udělat, není moc pak šance. Bohužel, toto rozhodnutí je na každém, koho se potíže týkají...
Pokud vše popírá, i když Vy máte jistotu, že zde o konzumaci jde, není to moc dobré znamení. Nelze, ale situaci a postoj dotyčného objektivně zhodnotit, přes internet to dost dobře nejde. Netuším, jak se za těch pár dní, co jste dotaz zadala, situace změnila...Také mi není úplně jasné o koho jde, zda o přítele či syna ?
Pokud on v tuto chvíli, vše popírá, tím pádem i odmítá využít odborné pomoci, můžete to prozatím udělat Vy sama. Uvádíte, že jste ze středočeského kraje. Můžete se obrátit na naši poradnu, která se úzce specializuje na práci s rodinnými příslušníky a dalšími blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Nejenom, že byste si doplnila chybějící informace, také byste si o všem, co se tohoto týká, mohla více a konkrétněji popovídat. Poradit se jak dále vhodně pokračovat, jak dotyčného motivovat apod...Osobní kontakt je v tomto směru rozhodně vždy nejúčinnější a také je vždy zapotřebí mít více informací o situaci celkově.
Zde uvádím kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
.
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Více informací naleznete na tomto odkazu :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Veškeré poradenské služby jsou bezplatné a je nutno se předem telefonicky objednat.
Zatím se mějte hezky. Ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.