otazka
Andrea
Som zo Slovenska.Takmer rok slapem na tvrdych drogach................12.9.ma prijali do nemocnice-predavkovala som sa rohypnolom.Robili mi krvne vysetrenia-a kedze este nemam osemnast-dali to na vedomie mojim rodicom.Chcem sa opytat,ci je mozne dostat sa z tohto vsetkeho vonku bez toho aby som musela byt v nejakej protidrogovej liecebni/samozrejme pod kontrolou rodicou a lekarov/???

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Možné je samozřejmě všechno, tedy i dostat se ze závislosti na tvrdých drogách sama. Po pravdě řečeno ale nebývá moc časté, že se to někomu povede natrvalo. Léčebna nebo komunita většinou znamená větší šanci na úspěch. Ale pokud za vámi stojí rodiče a souhlasíte se zkontaktováním lékaře, je určitě možné se ze závislosti dostat. Hodně záleží na vaší motivaci, o které nic nepíšete. Jestli to děláte kvůli rodičům, škole, přítelovi, nebo kvůli tomu, že už vás drogy nebaví. Čím silnější důvod a čím víc jste jím vy sama, tím větší šanci byste nejspíš měla na úspěch. Pro začátek byste se mohla zkontaktovat s nějakým nízkoprahovým zařízením ve vašem okolí, typu k-centra, kde vám dají jistě kontakty na lékaře, kteří se drogovou problematikou zabývají. U těch je pak možné léčit se ambulantně, například substituční léčbou spolu s terapií, apod. Také mě napadá, že jestli máte dobré rodinné zázemí a nechcete do léčebny, byl by pro vás vhodný ambulantní léčebný režim, typu denního stacionáře. Na takové zařízení jistě dostanete kontakt také v k-centru. Pokud byste potřebovala nějaké bližší informace, kdykoli znovu napiště. Přeji mnoho štěstí.