sucho v ustech
adam
Dobrý den.
Proč po požití pervitinu je tak strasné sucho v ustech a povlak na jazyku?.I když piju čaje - mineralku. tak po napití se nic nezmení.obtížněji se mi hovoří.Nejlepší lékem je přestat,chapu.Užívám max 3krát měsíčne.nemam potřebu více.Chci poradit jestli neexistuje nějaký prípravek?? jazyk si když to užiju tak čistim i 3krat zaden i zuby. Nejlepe asi namočený hadr do pusy,co? :) dík za odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
omlouváme se Vám za zpoždění s odpovědí.
Sucho v ústech je jedním z typických průvodních jevů intoxikace pervitinem (i obecně amfetaminy). Je to dáno působením pervitinu na sympatikus, kdy je tělo nastavené na maximální výkon (útěk nebo útok, člověk vylučuje tekutino potem, ale i stolicí). Bohužel může mít sucho v ústech velmi neblahé dopady na chrup. Níže Vám posílám odkaz s obrázky a vysvětlením v angličtině.
Rozhodně byste měl/a v době intoxikace dbát na dostatečný příjem tekutin. Vyhněte se však nápojům obsahujícím, stejně tak alkoholu a energy drinkům.Ideální by bylo pít obyčejnou, případně minerální vodu. I tak je možné, že se pocitům sucha v ústech nevyhnete. Minimálně však redukujete rizika pro Váš chrup.
Slibovaný odkaz: http://doctorspiller.com/meth_mouth.htm
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.