Co dělat?
zelenafiona
Dobrý den, nedávno jsme s manželem zjistili, že náš syn 18 kouří marihuanu. Dříve asi častěji - i když myslím, že ne každý den, teď méně, protože jsme mu přestali dávat peníze. Říkala jsem, že mu peníze dáme na co bude potřebovat, ale v drogách jej podporovat nebudeme. Zjištění byl pro mne šok, protože vždy jsme jej vychovávali proti drogám..Syn však má názor, že má vše pod kontrolou, že to není škodlivé, že to dělat prostě bude a hlavně chce...atd. S tímhle se my jako rodiče nikdy nesmíříme...Byli jsme i u psychologa, ale syn na třetí schůzku jít už odmítl..Prosím Vás o radu, vůbec nevíme jak se máme chovat...má před sebou ještě dva roky školy, já mu tvrdím, že marihuana je prostě též droga a že to může být krůček k něčemu horšímu. Jako matka se s tím nehodlám smířit...ale také nevím jak se mám chovat...nedávat peníze?.nemluvit?(věřte, že se mi s ním nechce ani mluvit, když vidím, jak si chce a ničí život)...vím, že když půjde na brigádu, že si to koupí...Vůbec si nechce nechat vysvětlit závislost ...Řekli jsme mu, že pokud chodí do školy a živíme ho, že nechceme, aby to dělal, on to však dělat chce a bude...jen nevím jak takto spolu máme vycházet...jak spolu společně žít? Poradíte prosím? Děkuji strašně moc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, že Vás toto zjištění trápí a snadná situace to není. Uvádíte, že jste sice již odbornou pomoc využili, nicméně, syn po pár návštěvách odmítl spolupráci...
Tyto situace nejsou snadné a rozhodně k řešení je třeba více prostoru, více informací a nejlépe osobní kontakt. I přes to, že syn spolupráci odmítá, můžete Vy = jakožto rodinní příslušníci, využít poradenských sezení i bez syna ve specializované poradně pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, poradíte se, co by se v dané chvíli dalo dělat, jak se synem komunikovat a tím jej i třeba lépe motivovat k další případné spolupráci...
Toto jsou vždy dlouhodobější záležitosti, kontakt může být průběžný a Vy můžete systematicky pracovat na cestě k pozitivní změně. A také tím získáte podporu, což si v takto náročných chvílích jistě zasloužíte. Níže uvádím kontakt na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Veškeré služby jsou bezplatné, je nutno se předem objednat. Pokud by pro Vás Praha byl problém, napište ještě jednou a uveďte města, která máte dobře dostupná.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Více informací o poradně a provozní době naleznete zde :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.