moje zavislost, pervitin
Petra
jmenuju se Eva a s pervitinem jsem se seznamila v listopadu minuleho roku.Pisi, jako by slo o nejakeho pritele, ale ted citim, ze piko je mi dost blizko, dokonce vic nez rodina.Bylo toho snizku dost, citila jsem, jak jsem objevila novy zivot, ale po nekalikamesicnim on line uzivani jsem si priznala, ze jsem zavisla, a ze s tim chci neco delat.Bez toho popotahovani nosem, vykulenych oci a horka v krku po snupnuti jsem vydrzela sotva 5 tydnu.Ted jsem zpatky, kde jsem byla a mozna jeste niz.Co bude dal?Pocitam dny kdy budu v pohode a snazim se terminy, kdy budu muset fungovat presunout na dny kdy jsem ok.Zvykla jsem si nefungovat az tyden, cekat na situaci, kdy budu muset vstat z te baziny, dat si caru a behem nekolika hodin svou zpustlou osobnost navratit do puvodni schranky.Tak jak to fanousci maji radi.Nemohu je zklamat, tak radsi zabijim sebe.Co bude dal, kolik casu mi jeste zbyva?Chci se lecit, ale mam na to? Co mam delat? Do lecebny jit nechci,protoze lidem tam neverim.Uz jsem mela termin,ale vzdala jsem to a nenastoupila.Muj pritel se mi snazi pomahat z toho ven ale nevi jak na to a stve me a ja ho za to casto nenavidim.Problem je take v tom ze od malicka trpim anorexii a nyni silnou bulimii.Diky dojezdum mam strasny hlad a tim se to vse prohlubuje.Kdyz uz bych mela byt tlusta,radsi si zase dam.Muj pritel me asi musi nenavidet.Co mam delat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Ve vašem dotazu je mnoho informací a mnoho otázek, ale mám pocit, že většina z nich je spíš pro vás než pro mě. Zdá se, že problémů máte až nad hlavu. Už jen bulimie sama o sobě by byla dobrým důvodem k léčení. K tomu pervitin, problémy s přítelem atd. Myslím, že tolik problémů nevyřešíme po internetu a že byste měla vážně uvažovat, jestli do léčebny přeci jen nenastoupit. Nepíšete, z jakého důvodu lidem v ní nevěříte, možná máte špatné zkušenosti jen v jedné, ale nejsou všechny stejné. Pokud je váš odpor ale nepřekonatelný, proč nezkusit na začátek aspoň ambulantní léčbu u psychiatra nebo psychologa, nebo docházení do skupiny. Pokud považujete za svůj hlavní problém pervitin, je možné nastoupit i do denního programu nějakého ambulantního zařízení, které se drogovou problematikou zabývá. V Praze je to například Denní stacionář SANANIM, na zařízení mimo Prahu byste sehnala kontakty přes AT poradny nebo K-centra. Pokud byste se rozhodla nějak konkrétněji a potřebovala kontakty nebo pomoc, určitě kdykoli znovu napiště. Přeji hodně štěstí a odvahy do začátku.