pervitin
Migelína
Dobrý večer. Užívám pervitin asi 3 roky (nepíchám si ani nešňupu, zapíjím to). Už několikrát jsem se snažila s tím seknout, ale mám náročné zaměstnání (manažerka), studuji dálkově VŠ a v podstatě žiji \"normální\" život. Ale nemohu si dovolit být měsíc mimo:-/. Jde mi hlavně o zdraví. Začínají mi otékat nohy a často mě bolí žíly v dolních i horních končetinách. Dávám si studené obklady nebo střídám studenou a teplou sprchu. Také se mi na dolních končetinách objevily pupínky a dost se mi povolil zadek a stehna. Již několik měsíců denně užívám vitamíny(E-400mg; Hlívu ústřičnou, vápník, hořčík, Céčko, B-komplex a občas Diosminol na těžké nohy). Ale stále se to nelepší, mohli by jste mi prosím poradit? A také jak zabránit nadměrnému pocení :-/ a kazivosti zubů (zuby si čistím několikrát denně, používám dentální mezizubní kartáčky a samozřejmě ústní vodu), ale odchlipují se mi zubní krčky.
Předem moc děkuji za zpětnou vazbu.
S pozdravem Migelína

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
potíže, které popisujete, bohužel u některých lidí patří k déledobějšímu užívání pervitinu. Těžko proti nim bojovat, droga si vybere svoji daň. Poradila bych Vám zhruba to, co už stejně děláte. Myslím ale, že pokud byste se chtěla závislosti zbavit, není nutné, abyste byla měsíc mimo. Jen je možná pro Vás už těžké zvládnout to sama. Zkoušela jste ambulantní léčbu? Ta by Vás ve fungování nijak výrazně neomezovala, ale pomohla by Vám zbavit se psychické závislosti (o tu jde, fyzická u pervitinu v podstatě není). S odborníkem byste udělali plán, jak abstinovat, měla byste jeho podporu, měla byste s kým řešit případné nastalé komplikace, úspěchy i neúspěchy. Zní to jako maličkost, ale ve dvou je to opravdu výrazně jednodušší než sama.