marhuana
dan
mám doma specialní lampu mohu jako občan pěstovat kvůli bolestem jednu či dvě rostliny a také kvůli masti či darování druhému člověku a když tak zdarma dopouštím se trestného činu ? díky danek

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Dane.
pěstování konopí pro vlastní potřebu je do 5-ti rostlin posuzováno jak přestupek, (nikoli jako trestný čin), kdy hrozí přestupkové řízení na městském úřadě s pokutou v řádech tisíci korun a zabavením věci. Předání marihuany další osobě je posuzováno jako trestný čin vždy, i kdybyste za ni neobdržel žádný finanční obnos, nicméně je to posuzováno mírněji než prodej, záleží ale např. i na množství (obsahu THC), frekvenci či věku osoby/osob, které/kterým marihuanu darujete. (V případě nezletilých je věc posuzována pochopitelně přísněji).
Více informací ohledně právních úprav stran marihuany najdete na těchto stránkách vlevo v rubrice Drogy a zákony. Pokud byste měl ještě další dotazy, můžete kontaktovat Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky a věc můžete probrat rovnou s právníkem. Kontakt naleznete na www.asociace.org.
Chápu, že vám mast s obsahem THC pomáhá při zdravotních obtížích, zákonné úpravy jsou však takovéto a je rozumné s tím počítat.