substituce
Dada
Dobrý den, jsem na substituční léčbě asi rok, propustili mě z práce a teď na suboxon už nemám peníze, co mám prosím dělat?Jak léčbu přeruším,je konec...Celou dobu jsem si ji hradila z mé mzdy. Ale od ledna nemám práci a podpora nestačí ani na nájem...jsem ošetřovatelka ale díky mé léčbě nemohu ve zdravotnictví pracovat,nevěří mi, že bych neužívalal neoprávněně léky.Nikdo nestiojí o léčeného feťáka,nikdo mi nevěří,ani když se úspěšně léčím...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přemýšlela jste o tom, že byste zkusila opravdu abstinenci, ne tedy jen substituci? Ta totiž, pokud ji nesnižujete a postupně nevysazujete, není sama o sobě v pravém slova smyslu léčbou. Je jen náhražkou nelegální látky legální. K léčbě slouží, když pomocí ní vyabstinujete. To můžete udělat také rychleji na detoxu  a jít pak do léčby. Až se zbavíte návykových látek úplně, nebude už důvod, proč by Vás někde nevzali do práce a nebudete také potřebovat spoustu peněz, ať už na drogy legální nebo nelegální.