ústavní péče
standa
Dobrý den, zajímalo by mne jestli-že klient který druhý den po detoxikační léčbě (nyní se léčí v ústavní péči ze závislosti na pervitinu) si stěžuje na jakési psichické onemocnění a tvrdí že to tam nedává je běžný stav a nebo by mohlo opravdu něco na tom být. Popřípadě jáká je šance, že to zdrav.perzonál odhalí. děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Možné to samozřejmě je. Pokud si bude stěžovat na potíže zdravotnickému personálu a vyšetří jel psychiatr, bude schopen odlišit, zda se jedná o duševní onemocnění, které vyžaduje medikaci, nebo reakci na vysazení, .... Zkrátka, budou schopni pacientovi vysvětlit co se s ním děje, ev. nasadit léčbu. Podstatné je, aby vydržel, obvykle než léky zaberou tak to trvá několik týdnů a psychiatrické vyšetření také není věc která se dá udělat kdykoliv a trvá pět minut.
P.s. Jestli je to těsně po detoxu, tak to mohou být docela normální chutě, které ho intenzivně obtěžují. Když vydrží, mělo by si to sednou i bez specifické léčby. Rozhodně by měl ráno na komunitě informovat, že se necítí psychicky dobře a požádat o konzultaci s psychiatrem, nebo psychologem.