co říkáte na Ritalin
venda
Dobrý den mám syna 8 let je živějši možná slabší ADHD a doktorka mu předepsala Ritalin v letáku nic moc nepíšou ale na netu toho je dost a velmi mě to překvapilo že se to srovnává s kokainem poradíte mi prosím jestli dávat nebo ne?díky

Odpověděl: Jakub Minařík
Ritalin je psychostimulans a používá se k léčbě ADHD. Samozřejmě je to složitá otázka, zda se do medikace pouštět či nikoliv. Je dobré věděět, že člověk s ADHD krom toho, že je roztržitý, nesoustředěný, ...  také svůj stav vnímá a může se cítit mezi ostatními trochu jako Marťan. A může tím dost trpět. Léky, které mu ulevý a pomohou mu cítit se normálně mu mohou pomoc nejen v tom normálně fungovat ale i cítit se na světě tak nějak přiměřeněji.
Z praxe znám poměrně dosti lidí, kteří ADHD měli, nikdo je řádně neléčil a když pak potkali pervitin nebo kokain najednou zjistili, že se po něm cítí normálně a začali brát. Nevím, možná, kdyby je někdo léčil, tak by k tomu nedošlo. Nepochybně se ale setkáte i s opačným názorem, že kdyby někdo nedostal rotalin, tak by v budoucnu nebral drogy.
Nejsem si jist, zdali jsem vám pomohl, ale mohu přidat vlastní zkušenost. Sám jsem ADHD v dětství trpěl. Žádný ritalin jsem nedostával a přežil jsem. Na straně druhé, i když jsem dětství měl objektivně harmonické, tak si celé dětství  a dospívání vybavuji podivné pocity, které vedli k tomu, že jsem se nakonec cítil vždycky nějak mimo všechny ostatní. Nic moc příjemného. Takže kdybych měl možnost se zpětně rozhodnout, nejspíše bych si ritalin naordinoval. Kdybyste to chtěla zkusit, tak se se synem zkuste bavit o tom, jak to vnímá, jestli se cítí lépe je soustředěnější, ... Zkrátka, abyste sama měla jistotu, že ty léky mu pomáhají. Držím palce ve vašem rozhodnutí a synovi v léčbě. Zkuste napsat, jestli to pomohlo, nebo ne, když léky nasadíte.