mám dítě a beru drogy
Wendy
Dobrý den,nevím už jak dál a co dál.Mam skoro rok a půl starou dceru,a bydlíme spolu sami dvě.s otcem se nemůžu nikdy nijak dmluvit.také užíva drogy,ikdyž jinak než já.ba dva bereme pervitin já navíc nitrožilně.Díky pervitinu jsme se s otcem od dcxeri taky poznali.na nějakou dobu jsem to se snažila omezit.ale od te dby co zase bydlím v městě ktrerém jsem se narodila a začla brat jsem si začla zase píáchat pervitin.je mi 23let a pervitin beru okolo 10let.tolikrat jsem chtěla Přestat,ale moc mi to nešl.Jak už jsem se zmínila mam malu hlčičku kteru miluju nadevše a snažím se ji dopřat c jen jde.bydlíme v byt 2+1 s tím že makla ma svůj pokjíček.jen najem a dalši pplatky okolo bytu dělají okolo 9000kč.ma mateřská je sotva polovina,takže mi přidava sle díky mým výdajům na drgy to nejsem schopná utahgnut tak jsem si začla doma přivydělavat prostitucí.začla jsem to dělat ikdyžř socialka neplatila.fprovozuji to doma.jen parkrat se stal i když mala byla doma a spala.snažím se to jen o výkendu když je mala pryč u babiček a jen tak at mame na jídlo a mé potřeby do dalšího výkendu.chtla bych si konečně dast živt do přadku a být malé dbrou matku,ted vím že nejsem,když jede dmů z výkendu plače že nechce za mnu.nikdy bgych ji neublížila jen jsem na ni prtivná tím myslím že skoro za vše ji seřvu a hned zvýším hlas.spoustu vcí nesmí at nemusím uklízet atd...jsem z toho neštastná,mala začíná vcnímat a nechci at si pamatuje pohled na matku s jehlou v žíle a jak si t dává.s mji rdinou nevycházím,snaží se ma mnatka o malou.vlastn všichni bez toho abych k tomu mphla mluvit rzhoduju o male.mě jen pstaví před hotovou věc.třeba tuto needěli mala přijelůa z výkendu od bývaléh mamky a už v pondlí si malouz brala ma matka.,..jen mi oznamila žee ndo středy.a v patek zas jede k babičce....skoro vůbec jí nejsem matkou....mam strach navíc žr se t provalí q malou přijdu,a t bych nepřežilka...už ted k nam dochazí socialka nma kontrlu.kvůli anonymu.neví že zase užívam drgy a živím se tak,že šlapu.byt mame pkný,čistý...snažím se ho zařídit nejlépe jak umím.a ztak vás prosím.co dal....nedkažu jít asui na lečení..vzali by ,mi malou bud ma rdina neb uřady.takže nechci ani at s nima mala mc je ikdyž zatím nic nezmůžu prti tmu...chtla bych siu někoho najít kd neví nic mé minulosti a hlavně nebere a nebralk nikldy a nežije v tomto městě co jáý....vím že kdybych měla njekh kd m drží a stjí za mnou a při mě...a buduje sembnou rpdinu tak by to byl jiné...pradte mi co dělat at nepříjdu svji hlčičku a jsem matkou jaku potřebuje a za kterou se bude těšit a plakat max bude když by mla jít pryč jen de mě...mc děkuji nashle

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Wendy.
Z vašeho dotazu cítím velkou nespokojenost se sebou samotnou a současně obavy a vědomí, že pokud svůj život nezměníte, je reálná šance, že přijdete o to nejcenější, co máte, a to je vaše dcerka. Myslím, že by to opravdu byla chyba, které byste v budoucnu litovala. Je zřejmé, že velká většina vašich současných problémů, ať už materiálních, vztahových nebo psychických, jednoznačně souvisí s vaší závislostí na pervitinu. Takže uchopit tuto příčinu a pokusit se ji řešit bych jednoznačně vnímala jako prioritu. Ačkoli píšete, že na léčbu nepomýšlíte, a to zejména proto, že byste mohla přijít o dcerku, určitě pro vás i v takovéto situaci existuje řešení. A tím by mohla být dlouhodobá léčba v terapeutické komunitě Karlov - SANANIM, která je speciálně určena pro závislé matky společně s jejich dětmi. To znamená, že byste holčičku měla u sebe po celou dobu léčby. Co myslíte, byla by pro vás takováto alternativa přijatelná? Nejen, že byste měla možnost vypořádat se se svou závislostí na pervitinu, ale určitě by byl i dostatek času a příležitostí porovnat si rodinné vztahy a případně řešit i finanční situaci v budoucnu. Zkuste o tom popřemýšlet.
Když se podíváte na tuto stránku, můžete si pročíst, co je potřeba pro nástup na Karlov udělat. Případně tam můžete zatelefonovat a doptat se na to, co vás bude zajímat. Rozhodně bych to moc neodkládala, neboť průšvih může dorazit každým dnem.
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-%28tkk%29/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Budu vám držet palce, ať se vám povede dát si život do pořádku a jste šťastná vy i vaše dcerka.