drogy
Bella
Muj syn bere nekolik let pervitin.Zije se mnou ve spolecne domacnosti.Uz byl i ve vezeni.Mam s nim strasne problemy.Porad me obtezuje,na ulici ho vyhodit nechci.Na leceni nechce.Nechce pripustit,ze je zavisli.Je mi 64let,jsem zoufala,nevim co mam delat.Jeho stavy,kdyz nema drogu jsou strasne.Obcas se ho bojim.Jakmile zavolam policii,tak ho zavrou.ale to mu nepomuze.Potrebuje leceni nebo doktora.Dekuji za odpoved.Z.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, že tato situace je pro Vás náročná. Obávám se, že pokud bude syn s Vámi i nadále sdílet společnou domácnost a i nadále bude užívat drogy, nebude to lepší...
Uvádíte, že syn odbornou pomoc odmítá, Vy sama vidíte v léčbě smysl. To, že v tuto chvíli je jeho postoj vůči pomoci odmítavý, neznamená, že tomu tak musí být vždycky. I uživatelé drog mají své různé etapy a jejich postoj se může změnit.
Rozhodně by bylo vhodnější a také i účinnější, kdybyste si o celkové situaci, došla popovídat osobně.
Mohla byste využít bezplatného a nezávazného poradenství, které nabízí zařízení, která pracují s uživateli nelegálních drog. Můžete se poradit i zcela anonymně. Společně s pracovníkem byste mohli naplánovat další vhodné kroky, dozvěděla byste se chybějící informace, poradila byste se jak se synem komunikovat, tím jej i třeba lépe motivovat, jaká doma nastavit pravidla atd...
Nejenom, že se poradíte, ale také návštěvami zařízení získáte podporu, což si v takto náročném období jistě každý rodič zaslouží. Myslím, že to v tuto chvíli je to nejrozumnější co můžete udělat.
Pokud je Vám dostupná Praha, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se na práci s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog specializuje, kde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Více informací zde www.sananim.cz
Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Veškeré služby jsou bezplatné a je nutno se předem na první konzultaci objednat na uvedených tel.číslech.
Zdali žijete někde jinde, napište ještě jednou prosím a uveďte jaká města máte v dobrém dosahu, vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné odborné zařízení, kam se můžete obrátit.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.