Doba zjistitelnosti jednotlivých drog Screeningovou metodou?
Jan
Dobrý den, zajímá mě doba zjistitelnosti jednotlivých drog Screeningovou metodou. Třeba konkrétně u testeru DrugWipe 5,6+, ale samozřejmě i jinných. Jde mi o to zda-li se těmito Screeningovými testy dá užití drogy určit kupříkladu 5 dní zpětně a pokud ano tak kterými. Díky za odpověď s pozdravem J.

Odpověděl: Jakub Minařík
Správná otázka je spíše kterých drog a ne jakým testem. Limit je dán rychlostí eliminace látky, která je v zásadě konstatní. 5 dní je pro většinu látek hraničních, vyjímku tvoří dlouhodobě působící benzodiazepiny a canabinoidy (budou detekovatelné déle) a na druhé straně kokain, který se eliminuje během 3 dnů.
Platí, že pokud se jedná o jednorázové užití, doba detekce bude kratší a počítejte bi s méně než 3 dny. Pokud se jedné a pravidelné, denní užívání, detekční doba bude delší, ale ne o moc, tak max týden až 10 dní.
Také počítejte s falešně pozitivními výsledky, například jídlo z mákem udělá pozitivitu na heroin i na 3 dny, lék s efedrinem nebo pseudoefedrinem může způsobiz pozitivitu na amfetaminy, ... Platí, že pokud výsledek není spojen s jednoznačným klinickým stavem a nebo přiznáním testovaného, je nezbytná konfirmace chomatograficky, nebo jinou specifickou metodou a výsledek interpretován toxikologem.