pervitin
kacka
dobry den, rada bych vas pozadala o radu jsem zoufala, jsem s pritelem uz rok drive byl hodne zavysli na pervitinu stale mi tvrdil jak nebere jak prestal ale ja se pak dozvidala ze lze stale v tom pokracuje ale tak abych to nepoznala, navrhla jsem mu pomoc v lecebne tu odmita nevim jak mu od toho pomoct udelala bych snad cokoli na svete jen aby prestal.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Katko,
toto nebývají zrovna snadné situace. Těžko budete někomu pomáhat, když to vlastně ani dotyčný nechce. Samozřejmě, že podstoupit léčbu by byla zcela nejvhodnější varianta, ale jelikož samotná léčba je záležitostí dobrovolnou a je založena na motivaci a spolupráci dotyčné závislé osoby, těžko do toho budete někoho nutit. Efekt by byl nijaký...
Neznamená to, že odbornou pomoc, ale prozatím nemůžete využít Vy. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí ve svých službách mimo jiné i bezplatné a nezávazné poradenství pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Můžete jich využít a v osobním kontaktu se poradit jak by se dalo v dané situaci pokračovat dál. Jaká nastavit pravidla, jak s partnerem komunikovat, jak jej lépe motivovat, aby i on sám došel k tomu, že léčba by pro něj byla přínosem...Život se závislou osobou snadný není, umím si představit, jak v těžké jste situaci. Návštěvou zařízení získáte i podporu, což si v takto náročném a zatěžkávajícím období jistě zasloužíte.
Bohužel, neuvedla jste, odkud jste. Nevím tedy, kam konkrétně Vás mám nasměrovat. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete využít přímo naší poradnu pro blízké osoby, která spadá pod stejnou organizaci jako tato webová poradna, kam jste napsala.
Zde odkaz :  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište prosím ještě jednou a uveďte, jaká města jsou Vám dobře dostupná. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné zařízení, kam se můžete dojít poradit. Osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější. Může být i pravidelný a systematicky s odborníkem pracovat na pozitivních změnách...
Zatím se mějte hezky a ozvěte se. Přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.