Reakce pika s umrtvením
Psycho
Dobrý den. Jenom bych se chtěl na něco zeptat. Mám jít k zubařovi na vrtání. Když si před tim dám piko stane se něco když mi budou dávat iněkci na umrtvení? Jestli z toho nevznikne ňáká špatná reakce? Kdyštak děkuju za odpověď.

Odpověděl: Alena Trojáčková
Lokální anestetika, která se používají ve stomatologii, sice působí místně, ale dochází k jejich vstřebání do organismu - tzn. mohou interagovat i s dalšími látkami. Mají nežádoucí účinky na srdce a cévy a na nervový systém - tzn. tyto nežádoucí účinky mohou být prohloubeny užíváním látek, které působí také na tyto orgány (což pervitin je, ale spíš působí protichůdně). Zároveň se
pri podání lokálních anestetik, hlavně právě ve stomatologii, užívají látky, které snižují jejich vstřebávání, např. epinefrin nebo adrenalin, a ty mohou také nepříznivě ovlivnit srdce a cévy - a tady bych viděla hlavní problém, protože pervitin kromě jiných účinků také blokuje enzym MAO (monoaminoxidazu) a takové látky jsou přímo kontraindikovány, dokonce by se neměly používat 2 týdny před podáním lokální anestézie (samozřejmě se tím myslí léky, které tento enzym
blokují, ale pro pervitin to platí taky). Takže závěr je takový - rozhodně si nedávat, nejlépe 2 týdny předem ;o)