Flashbacky, marihuana
Boom
Dobrý den, jsou to asi 3 měsíce dozadu co jsem si párkrát s kámošema dal marihuanu. Měl jsem po tom divné stavy (bušení srdce, strach ze smrti, úzkoust, paniku apod.) a teď po 2-3 měsících se mi to vrací. Občasné flashbacky, když usínám závratě, pořád mi buší vnímavě srdce a pořád se cítím tak nějak divně. Není to popsatelné. Jakobych měl pořád napůl ten stav který jsem zažil tehdy. A občas se to zesílí na pár sekund (jakoby flashback) a občas (málokdy) se zas cítím v pohodě. Je možné že se marihuana pořád drží v těle? Nebo mám jiný problém. Byl jsem u doktora na odběru krve a všechno jsem měl v pořádku. Dík za rady.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Vaše zkušenost, potíže a přetrvávání opakujících se problémů nejsou nijak vzácné. THC u Vás nastartoval problém, ke kterému můžete mít z různých důvodů dispozice. Nejspíš jde o problém psychický, který ale není možné nijak podceńovat. Je pravděpodobné, že jej nyní  mohou spouštět i jiné podněty, než jen přímá intoxikace THC, proto přímo u Vás nesouvisí za všech okolností jen s přítomností THC v krvi. V žádném případě nyní nepožívejte THC ani jiné psychotropní látky. Hrozí Vám kromě toxické psychózy mnoho dalších pro Vaše zdraví nebezpečných projevů. Více informací najdete i na:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
V každém případě neodkládejte návštěvu odborníka, nejlépe psychiatra a bez omáček mu podrobně popište Vaše stavy, včetně toho, že jste kouřil marihuanu. Za to Vám nikdo hlavu neutrhne. Vůbec nejlepší pro Vás bude navštívit psychiatra, který je specialistou v oboru souvisejícím s užíváním návykových látek. Existují spolehlivé postupy, jak Vám od problémů pomoci. Čím dříve, tím lépe. Často se stává, že lidem s podobnými příznaky po různě dlouhé době opakované potíže postupně odezní, ti pak v domění, že je vše v pořádku, po následném požití THC, nebo jiných psychoaktivních látek nastartují potíže ještě závažnějšího charakteru, které je pak mohou provázet i po celý život a často jim znemožňují normální fungování v běžném životě. V žádném případě Vás nechci strašit. Je také možné, že se Vaše potíže už nikdy neobjeví.
Podle místa, kde bydlíte můžete najít kontakt na vhodné zařízení, jehož odborníci Vám pomohou, nebo Vás nakontaktují na konkrétního specialistu. V podstatě můžete zajít do jakéhokoliv zařízení zabývající se drogovou problematikou, včetně nízkoprahových kontaktních center (K-center neboli "Káček"). Nejen tam se Vám může dostat pomoci při zachování Vaší anonymity, bude li to Vaším přáním. Kontakty najdete na:
www.drogy.net/databaze-kontaktu
dále pak na Mapě pomoci
www.drogy-info.cz
Další informace o jednotlivých typech péče najdete v rubrce Pomoc a léčba přímo na stránkách naší poradny.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporužuji Vám kontaktovat a nejlépe telefonicky si objednat návštěvu nebo rovnou zajít na Specializované ambulantní služby CADAS ve Spálené 12, Praze 1.
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Napíšete li nám ve kterém, nebo blízko kterého většího města žijete, nebo v jakém regionu se pohybujete, rádi Vám pomůžeme kontakt na vhodného odborníka, nebo zařízení vyhledat.
Pomůžete, napíšete li nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná.
Rádi Vám odpovíme na další otázky.
Hodně štěstí, Amrit Sen.