Píchat meťák
Dejv
Zdravím,co se stane když si píchnu meťák do žíly?Ničí to hodně žíly?Někde jsem četl že je i metadon k injekční aplikaci,je to pravda?A budu to cejtit stejně jako když to vypiju.Díky za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, pokud máte metadon k injekční aplikaci, tak je nejvážnější riziko neodhadnutí dávky, ostatní rizika nevnímám jako moc závažná, pokud zvládnete správně techniku aplikace. Pokud máte např metadon v cukerném roztoku, tak tam vnímám vážnější problém. Koncentrovaný roztok cukru cévy poškodí a to značně, navíc existuje riziko že se vám v tom pomnoží bakterie a způsobíte si septický stav. Docela dost lidí na tuhle komplikaci umírá. Stran fungování - bude to podobné jako při per os aplikaci, dávka pokud má být stejná, by měla být asi o 20% menší. Nicméně - pokud nemáte metadon přímo určený k injekční aplikaci, nedoporučuju si to aplikovat. Pokud takový metadon máte a jste k aplikaci rozhodnut, najděte si na webu informace výrobce, najdete tam návod jak přejít z per os aplikace na injekční. Nu, doporučuji spíše zůstat na užívání ústy.