test na drogy
david
Dobrý den, potřeboval bych zjistit zda přítelkyně bere drogy, tvrdí, že ne, ale myslím si něco jiného. Můžete mi prosím napsat, kde mi udělají test z vlasu? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rozbor tkání, včetně vlasů, na přítomnost drog, provádí v toxikologických laboratoří (na internetu najdete snadno nejbližší). Jde ale o poměrně drahou analýzu. Je také důležité zvážit, co takový postup udělá s vaším vzájemným vztahem. Jestli se přítelkyně chová tak, že to pro Vás už není únosné, je opravdu potřeba usvědčovat ji z braní drog? K čemu Vám taková informace bude dobrá? Nebylo by lepší mluvit s ní o tom, jak se vedle ní cítíte, co Vám vadí, co byste potřeboval změnit, ať už je to způsobeno drogami nebo něčím jiným? Co když se drogy neprokáží? Bude všechno v pořádku? Často se na testy spoléhá jako na nějakou záchranu, realita je ale taková, že málokdy se situace změní, když se drogy prokáží nebo neprokáží. Problémy většinou zůstávají úplně stejné. Doporučovala bych spíš partnersky s ní vyjednávat o tom, jestli tak, jak vypadá váš vztah teď, je pro oba uspokojivý a přijatelný, co by se mělo změnit. Partnerství je ohledně testování ještě o dost křehčí než např. vztah rodiče a dítěte. Mezi dva dospělé, rovnocenné partnery myslím nepatří zkoumat si navzájem tajně vlasy, krev, moč, cokoli.
Než se k tomuto kroku rozhodnete, možná by stálo za to navštívit některé ze zařízení, poskytujících poradenství pro rodinné příslušníky závislých, a probrat s někým nezávislým celou situaci podrobně. Mohlo by Vám to ušetřit spoustu nepříjemností i peněz.