piko
kika
Dobrý den,zajímalo by mě,jestli člověk,který bere pervitin,může být nebezpečný svému dítěti(7let).Mě nebezpečný byl,dával mi to tajně do pití(jsem jeho žena,momentálně se rozvádíme.Samozřejmě kvůli pervitinu,když jsem zjistila,že nemá deprese ale fetuje).Malou mu na víkendy dávám ale ještě předtím mu dělál testy.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
člověk, který užívá drogy, může, ale také nemusí být dítěti nebezpečný. Záleží, jak je na tom v době, kdy má dítě na starosti - zda užívá i v té době, jak má takové užívání pod kontrolou, jak se k dítěti chová, zda dodržuje domluvené časy apod. Samotný fakt, že někdo užívá drogy, ještě nutně neznamená, že je nebezpečný, nebo špatný rodič. Pro otce může být čas trávený s dítětem velkou motivací, a někdy i jediným důvodem k občasné abstinenci.
Na druhou stranu plně rozumím tomu, že máte o dítě strach. Obzvlášť když víte, že jeho otec drogy užívá. Sama s ním máte navíc špatné zkušenosti. Vaše obavy jsou tedy pochopitelné a na místě. Jste přeci matka.
Jednou z cest, jak takové věci alespoň trochu ohlídat, je se s otcem dítěte domluvit na pravidlech a podmínkách, které pro Vás pro oba budou přijatelné. V takové dohodě můžou figurovat pravidelné testy - před i po návštěvě, různé aktivity můžete podnikat společně a teprve s tím, jak získáte důvěru, nechávat dítě s otcem samotné apod. To vše lze ošetřit různými formami dohod - soudních i mimosoudních. Ale to už je na vás jako rodičích. Bohužel, žádná dohoda nikdy nezaručí, že se v době, kdy bude dcera s otcem, nic nestane.
Snad Vás příliš nehněvá, že jsem Vám v podstatě nenapsala nic objevného. Nejspíš tohle všechno už dávno sama víte. Možná v tuhle chvíli řešíte soud a rozvod a proto se ptáte, máte strach o dítě, ale nechcete dceři bránit ve styku s otcem, nevím přesně. Ale nejspíš to nebude vůbec jednoduché životní období. Kdybyste chtěla napsat víc, můžete k tomu využít i skrytou poznámku - dotaz i odpověď pak budou přístupné pouze Vám.
Email u dotazů nikdy nezveřejňujeme, ten slouží pouze pro upozornění, že byl Váš dotaz zodpovězen.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.