sem tam si dá
hanah
Dobrý den
Mám podezření že si muj přítel sem tam šnupne tvrdé drogy.Objednala jsem si test na sliny.Paní prodavačka tvrdí že pozná užití tvrdé drogy po měsíci i více.Mužu tomu věřit?No a popřípadě bych to chtěla zkusit zjistit z vlasu nabo ochlupení.Kam se mám obratit?A kolik to asi přibližně stojí?A z krve?
Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud máte podezření, že přítel užívá drogy, doporučuji se nejdříve (než objednaný test použijete) zajít osobně poradit, jak v dané situaci postupovat dál.
Napište prosím, v jaké lokalitě žijete, doporučíme Vám kontakt, kam se můžete obrátit. Pokud žijete v blízkosti Prahy, můžete se poradit přímo v naší poradně pro blízké osoby, která se na tyto záležitosti specializuje.
Zde kontakt http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Co se týče testování z vlasů či ochlupení, tyto testy se provádí pouze na základě rozhodnutí soudu a jsou velmi nákladné.
V toxikologické laboratoři si můžete nechat udělat rozbor, většinou se provádí z moče, kde se v porovnání s krví drží toxické látky mnohem déle. Do laboratoře se dají vzorky odebrané moče přinést osobně, pokud jde o mimopražské žadatele, lze vše vyřídit poštou. Je třeba přiložit žádanku od lékaře, postačí praktického. Výsledek testu je hotov cca za týden a je zaslán k lékaři, který žádost vystavil, u něj pak i probíhá úhrada. Detekce jedné látky stojí 487,-Kč (příklad : THC + Pervitin 2x 487,-Kč, pouze pervitin 1x 487,-Kč...). Výsledek testu je 100%.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky 1p. budova A2
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel : 222 967 188
Předpokládám, že jste si objednala volně prodejný test - detekce moč. Paní prodavačka Vám podala informaci, že lze drogu zachytit i po měsíci...Ve skutečnosti je to tak, že různé typy drog mají různou dobu prokazatelnosti. V tomto případě nevíme, o jakou drogu jde, pouze jste napsala, že přítel drogu konzumuje nosem, tedy šňupáním...
K dispozici máme poskytnuté orientační údaje od toxikologické laboratoře. Pro Vaši lepší orientaci a představu Vám vypíši některé drogy, abyste viděla rozdílnost u jednotlivých drog...
PERVITIN
Detekce moč = 3 až 21 dní (při občasné konzumaci do týdne)
Detekce krev = 1 až 3 dny
Detekce sliny = jako u krve
KOKAIN
Detekce moč = 12 až 24 hodin
Detekce krev = do 24 hodin
Detekce sliny = jako krev
HEROIN
Detekce moč = 2 až 3 dny
Detekce krev = 1 až 2 dny
Detekce sliny = jako krev
THC (účinná látka marihuany)
Detekce moč = 1 až 30 dní (někdy i déle, při občasném užití do 14 )
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako krev
Vždy, ale záleží na dalších aspektech. Především na intenzitě předešlé konzumace. To znamená, že pokud dotyčná osoba užívá denně, bude se doba prokazatelnosti pohybovat v té vyšší uvedené hranici, pokud jde o příležitostné konzumace, v té nižší uvedené hranici. Také na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Jsou to tak individuální záležitosti, že nikdy nelze předem říci, kdo kdy bude již zcela beze stop, či nikoliv...
Samotné testování Vám pouze vypoví o tom, zda byla či nebyla v posledních dnech užita konkrétní droga. Nic Vám to neřekne o celkové situaci, v jakých dávkách a jak často dotyčná testovaná osoba drogu užívá, zda se jedná již o závislost, s jakými lidmi se stýká a plno dalších důležitých informací, které je nutno vědět, aby se dalo dotyčnému účinně pomoci...to nezjistíte jinak, než tím, že Vám to dotyčná osoba řekne. Proto doporučuji, jak jsem již psala v úvodu, využít nejprve než cokoliv podniknete poradenství a na vše se připravit.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.