THC
Robin
Dobrý den,
myslím,že potřebuji odbornou pomoc,jen nevím jak začít.Jsem konzumentem marihuany od 15 let.V současné době je mi 23let.Od začátku konzumence po dobu dvou let jsem užíval marihuanu nepravidelně,lépe nárazově (cca 4 do měsíce).Později kolem 20 roku života pravidelně,řekl bych,bez nadsázky až rutině několikrát denně.To mělo negativní vliv na studium,ale také citelné zhoršení např.koordinace pohybů,časová iluze,chronická únava a mnoho dalšího.V tuto dobu,jsem radikálně omezil konzumenci,cítil jsem se po obou stranách lépe.V současnosti
konzumuji v průměru ob jeden den.Cítím,že to dlouho nezvládnu.Poslední měsíc po probuzení mám palčivou,tlumivou bolest v zátilku.Pociťuji,především v zadní části hlavy tlak.Nemluvím ,ani o úzkosti ,která je chvílemi nesnesitelná.V důsledku tohoto stavu se dostávám z postele i několik hodin,než se tělo,alespoň maličko oklepe.Žádám Vás o postup detoxu,jeho specifickou metodiku.Jsem student rád,bych jím byl nadále.
Děkuji R.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
potíže, které popisujete při pravidelném užívání THC, jsou poměrně obvyklé, ale také závažné. A to především úzkosti, které by se mohly zhoršovat a stát chronickými, a také neschopnost běžně fungovat, která by se mohla zhoršovat a znemožnila Vám nejen studium. Ve Vašem případě by bylo nejlepší navštívit ambulantně psychiatra, zabývajícího se závislostmi, nebo některé z drogových center, které poskytují poradenství uživatelům. Tam byste se domluvil na individuálním plánu, jak se závislosti zbavit. Myslím, že by to mohlo jít ambulantně, ale to je třeba zvážit, až byste podrobně prošli celou historii Vašeho braní, současnou situaci atd. Pokud byste neděvěl, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám nějaké kontakty zašlu.
Přeji hodně štěstí a pevnou vůli!