Metadon
Naty
Moc vás zdravím,užívala jsem 6 let subáč pod jazyk,který mi doktor předepisoval.Nyní bych chtěla docházet na Metadon,ale slyšela jsem že musím být nějakou dobu v nemocnici,než mi určí dávku Metadonu.Je to tak?A jak dlouho bych tam byla?Jak dlouho musím zůstat v absťáku než mi začnou dávat M.?A pak budu dále chodit k mému panu doktorovi?Mám kolem toho spoustu nejasností,proto se vás ptám.A můžete mi říct jak to v nemocnici bude zhruba probíhat?Mám z toho docela strach,jestli do toho mám jít nebo ne?Co myslíte. N.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud chcete nastoupit na substituci metadonem, není nutná hospitalizace ani procházení abstinenčními příznaky. Je potřeba, abyste navštívila metadonové centrum, které si vyberete (běžně substituci metadonem neposkytují samostatní ambulantní lékaři, ale možná jsou i nějaké výjimky). Tam byste měla přinést potvrzení o léčbě Subutexem, případně nějakou další zprávu, např. z psychiatrické léčebny, pokud jste se někdy neúspěšně léčila, z K-centra, kam jste docházela apod. Jakákoli zpráva, která potvrzuje délku a závažnost Vaší závislosti, je užitečná k tomu, aby bylo možné určit, jestli je pro Vás substituce metadonem vhodná a jakou byste měla dostat dávku. Začíná se na dávce, na které se s lékařem v centru dohodnete, během několika týdnů se pak dolaďuje.
V první řadě si tedy vyberte, kam byste na metadon chtěla chodit, případně kde si ho domluvit a pak se dohodnout se svým lékařem, jestli byste si ho mohla vyzvedávat u něj (pokud to do centra máte daleko). Tam se pak informujte o všem dalším.