prozba
Efka
Dobrý den nedávno vám sem psal můj přítel že má problém s drogama.Bohužel se moc nepoučila a bere dál,pořád mi jen slibuje že přestane jenže nepřestal a oto víc mě to mrzí že mi lže do očí není chlap aby se přiznal že to nedokáže sám.Je to strašné když věříte člověku kterého tak milujete a chcete mu pomoct a on vám jen lže.Není to tak dlouho co mě prosil abych mu dala ještě šanci že vyhledá pomoc ale bohužel zase nic.Proto bych chtěla poradit jak se k němu mám chovat a jak mu můžu pomoct pokud mu řeknu že mu pomůžu tak mi pokaždé odpoví že člověk kterej nikdy nebral pervitin tak neví jaké to je ,je mi to strašně líto hlavně to že jen lže a neváží si toho co má,já mu opravdu chci pomct je to jinak strašně hodnej člověk mám ho ráda a nerada bych kvůli drogám o nej přišla.Děkuji ji vám za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
tak v první řadě, byste si měla sama pro sebe určit, kam až jste ochotna v pomáhání zajít. Vše někde začíná a také by mělo i končit. Píši to protože se během naší praxe setkáváme s partnerky a partnery uživatelů drog, kteří se svým dobrým úmyslem pomáhat zničili sami sebe a přes snahu zachránit toho druhého, trochu zapomněli na to, že sami také existují...
Aby Vaše pomoc byla opravdu účinná, pro Vás bezpečná, měla byste se nejdříve dojít osobně poradit jak na to a čemu se případně vyvarovat. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Jsou to služby bezplatné, nezávazné a mnohdy mohou být i anonymní, nebojte se jich využít. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat vše co je třeba, doplnit si chybějící informace, poradit se jak vhodně pokračovat dál...
Pokud by přítel v budoucnu souhlasil, tak i zde by se dala zprostředkovat a zařídit případná léčba. V tuto chvíli se mi to jeví jako nejrozumnější možné řešení, jelikož pomáhání závislým osobám má mnohá úskalí a je dobré o nich vědět...
Netuším, kde žijete. Pokud by Vám byla dostupná Praha, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se na práci s rodinnými příslušníky a partnery specializuje, zde odkaz na kterém najdete více informací, kontakt a provozní dobu
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, můžete se podívat do databáze kontaktů a sama si vyhledat Kontaktní centrum, které by Vám lokalitou vyhovovalo
http://www.drogy-info.cz/ - zde v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
Nebo nám můžete napsat ještě jednou a uvést jaká města máte dobře dostupná. Rádi Vám vhodné odborné zařízení vyhledáme a doporučíme.
Zatím se mějte hezky a buďte na sebe opatrná.
S pozdravem Markéta K.