Kouření
Jan
Dobrý den kouřil jsem denně půl roku normální cigarety.Po půl roce mi po kouření boleli nohy a měl sem pocit težka.Mohu se zeptat asi to je z kouření nebo je to tím že sem měl cigarety které mi moc nechutnají?Prostě sem měl jiný druh než obvykle kouřím prosím o odpověd děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel je dosti těžké na Váš dotaz ohledně příčiny zdravotních potíží (bolest a pocit tíhy v nohou) konkrétněji odpovědět. Jedna věc je ovšem jistá, zcela jistě to není změnou značky cigaret - tedy ve smyslu, že jste kouřil cigarety, které Vám méně chutnají než ty předchozí, které jste kouřil. Tomu bych to opravdu nepřipisovala. S kouřením jako takovým to ovšem souviset může. Kouření může způsobit onemocnění cév a snížení zásobování končetin okysličenou krví. Z toho pak může pocházet bolest nohou. Nedokážu posoudit, nakolik se na Vaše stavu podílí Váš věk, další zdravotní potíže, dědičná zátěž, a zda tedy souvisí pouze s kouřením. Jeden z faktorů to ale být jistě může.
Pokud pociťujete bolest nohou a "těžkost" v nohou za ohrožující problém, ale nejlepší by bylo asi navštívit praktického lékaře a poradit se s ním. Jedním z doporučení, které Vám dá, bude patrně i přestat kouřit. Pokud uvažujete o tom, že byste přestal kouřit, mohu Vám doporučit internetové poradny, kde Vám jistě poradí lépe - naše poradna je přec jen specializovaná spíše na problematiku nelegálních drog. Můžete se podívat např. na web www.dokurte.cz nebo www.odvykanikoureni.cz, kde najdete kontakt jak na telefonickou linku pro odvykání kouření, tak řadu informací, rad a kontaktů.
Přeji hodně štěstí.