Testy na drogy
Sylvina
Dobrý den,
nemíním tady popisovat sálodlouhou historku, ale potřebovala bych vědět jednu věc. Můj přítel teď nedávno podstoupil krevní testy na drogy. Vyšly negativně. Chtěla jsem se zeptat, jak dlouho je zjistitelný pervitin v krvi? Jsem si vědoma, že je to individuální, ale příbližná doba od kdy do kdy.
Mockrát Vám děkuji za odpověď.
S pozdravem
S.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Co se týče možnosti detekce pervitinu, tak se obvykle testy dělají ze vzorku moči, méně často z krve, potu nebo slin. V moči se dá pervitin zjistit 3 - 21 dní od posledního užití. Doba, po kterou se pervitin zjistí, závisí na mnoha faktorech, ale především na intenzitě a délce předchozího užívání. Při jednorázovém nebo občasném užití bývají testy negativní cca do týdne. Po dlouhodobém a častém užívání, např. každodenním po dobu několika měsíců nebo i let, mohou být testy pozitivní až tři týdny po posledním užití. V krvi se dá pervitin zjistit pouze 1 - 3 dny po posledním užití, u testu ze slin nebo vlasů je doba podobná. Další možností je test z vlasů, kde se užití drogy dá zjistit velmi dlouho, ale to jsou testy, které se běžně nedělají, neb jsou náročné a velmi nákladné.
Pokud příteli vyšly negativně testy na pervitin z krve, tak je pravděpodobné, že po dobu až tří dnů před testem drogu neměl. Nevím, z jakého důvodu mu test dělali, zda pervitin užívá (nebo máte podezření, že ho užívá), a proč se na to vlastně ptáte. Pokud byste k tomu chtěla doplnit nějaké podrobnosti nebo se zeptat na něco dalšího, můžete se na nás samozřejmě obrátit.
Zatím přeji hodně štěstí.