návaly vzteku
iveta
Dobrý den,
syn kouří 3 roky,2xdenně marihuanu.Po vykouření cigarety je euforický.Když ale pár hodin nekouří,připadá mi,že když v tu chvíli nastane sebemenší problém má záchvat vzteku.Je možné,že to způsobuje marihuana.Jinak je velmi citlivý a hodný,ale ty návaly vzteku mě děsí.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
z čeho přesně je syn podrážděný takto na dálku bohužel nepoznáme. Pokud již po tři roky několikrát denně konzumuje marihuanu, dalo by se předpokládat, že je to následek užívání, potažmo toho, když účinek marihuany odeznívá...
K objektivnímu posouzení, je ale vždy třeba osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou, které se potíže týkají.
Netuším, jak syn na své konzumace a chování nahlíží, zda je ochoten toho téma s Vámi otevřít či je nějak více řešit. Pokud v této fázi zatím není, můžete Vy, jakožto rodinný příslušník, využít bezplatného poradenství, které je určeno právě blízkým osobám uživatelů nelegálních drog. V osobním kontaktu můžete mnohé probrat, doplnit si chybějící informace, poradit se, jak by se dalo v dané situaci postupovat dále atd...vždy je třeba mít více ucelených informací o celkové situaci a osobní kontakt je v tomto ohledu nejúčinnější.
Neuvedla jste žádné město, zdali je ve vaší dostupnosti Praha, doporučuji se obrátit na naši Poradnu pro rodiče, zde odkaz :
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište ještě jednou a uveďte města, která jsou Vám dobře dostupná. Doporučíme Vám jiné vhodné zařízení.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.