jak se zbavím sama závislosti na pervitinu
Martinka
Dobrý den, ráda bych pomohla kamarádovy, který je závislí na pervitinu.Je mu 21 let a fetuje už asi 3. rok.Dává si jen občas ale ja se bojím že do toho spadne a nedostane se pak zpět do normálu, nebo něco vyvede, bojim se o něj. Znám ho dost dobře a je ho skoda, nerada bych aby v tom byl až tzv. po uši. Na detox vím že ho nedokopu, sám se o tom ani moc nechce bavit a někdy si z toho dělá jen srandu. Fakt mi na něm moc záleží a rada bych mu pomohla, je to chytrý kluk ale neuvědomuje si jakj muže skončit. Děkuji za Vaší odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší starosti o kamaráda a chápu Vaše obavy. Bohužel, pomoci člověku, který užívá drogy je bez toho, aby on sám chtěl, velice obtížné a často neúčinné. Existují však kroky, kterými je možné pokusit se dopomoci uživateli k léčbě, nebo k nahlédnutí na jeho užívání drog jako na možný problém. Sama toho opravdu moc nezmůžete. Můžete se pokusit s ním o vašich obavách o něj v klidu a otevřeně promluvit, v případě, že mezi vámi již k takovému rozhovoru nedošlo. Také se můžete obrátit na některou z poraden pro rodiče a osoby blízké, provozované zařízeními zabývajícími se otázkami a problematikou související s užíváním návykových látek.
Pokud jste z Prahy, můžete se spojit s pracovníky poradny pro rodiče provozované naší organizací SANANIM o.s., nejlépe se telefonicky objednat a domluvit si schůzku. Vše je možné učinit anonymně. služby jsou bezplatné.
Kontakt:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Další internetové odkazy, kde je možné adresy podobných služeb vyhledat:
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
http://www.drogy-info.cz/
Napíšete li nám, z kterého regionu, města, nebo poblíž kterého většího města Vy, nebo Váš kamarád jste, rádi Vám adresu, nebo kontakt na konkrétní vhodné zařízení pomůžeme vyhledat.
Potěšíte nás, napíšete li nám, jestli Vám naše informace byly užitečné a rádi odpovíme na Vaše další dotazy.
Zdar, sílu a také radost v osobním životě přeji,
Amrit Sen.