Pervitin
ginna
Dobrý den,můj syn je závislí na pervitinu,nyní jedenáctý den abstinuje,přibral 8kg,změnilo se jeho chování k lepšímu.Pervitin užíval asi 4 roky.Chci se zeptat jak dlouho trvá absťák,on mi tvrdí,že žádný nemá.Jaké vitamíny by měl užívat?Ještě Vás chci poprosit o nějaký kontakt nějaké poradny v okolí Vrchlabí.Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
abstinenční příznaky jsou většinou spojovány s fyzicky nepříjemnými projevy souvisejícími s vysazením užívané drogy. U pervitinu je skutečně Váš syn mít nemusí. Otázkou je, jak je na tom po psychické stránce. Píšete, že se jeho chování zlepšilo. Většinou tomu při vysazení bývá naopak. Uživatelé jsou nepříjemní, náladoví, snadno vybouchnou, někteří mají deprese, pocity smutku, ztráty smyslu, cítí se bez energie,...
V době vysazení se obecně doporučují bylinky (třezalka, meduňka na spaní), případně vitamíny jako je Magne B6, případně piracetam. Zkonzultujte dávkování a kombinování s lékárnicí/kem nebo lékařkou/em.
Zajímal Vás kontakt na nějaké zařízení v okolí Vrchlabí. Přímo zde jsem bohužel žádné zařízení nenašla. Nejbližší je pak RIAPS v Trutnově - www.riaps.cz. Syn, ale i Vy, by se mohl obrátit na jejich Kontaktní centrum (www.riaps.cz/kc/).
Kontaktní centrum - RIAPS Trutnov
Procházkova 818, 541 01 Trutnov
tel.: 499 828 144, mobil: 731 441 267
Vím o Vaší situaci velmi málo. Možné není až tak jednoduché starat se doma o abstinujícího syna. Kdybyste chtěla napsat víc, nebo bylo cokoli dalšího potřeba, znovu napište. Můžete k tomu využít i skrytou poznámku. Dotaz s odpovědí pak budou přístupny pouze Vám.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.