Marihuana
Dan
Dobrý den skoušel sem v životě 3x marihuanu.Ale naposledymi po týdnu začelo být úzko nechce se mi nikam chodit a stále se bojím ale nevim čeho že mi něco je nebo že sem nemocen.A chtěl bych poradit asi je to z marihuany .Asi ano tak asi má cenu navštívit pomocníka a kde by byl vhodný bydlim u Plzně díky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy, co s Vámi je, že se necítíte dobře. Pokud jste v nedávné minulosti kouřil marihuanu, a obtíže, které popisujete, nastaly krátce po tom, co jste naposledy kouřil, je dost možné, že to má s užitím marihuany souvislost. Užití/užívání konopných drog, mezi něž marihuana patří, může mít za následek psychické potíže, zvláště u lidí, kteří jsou k tomu disponovaní. Bohužel se nedá nikdy dobře dopředu odhadnout, u koho experiment s marihuanou skončí bez následků, a u koho se projeví psychické potíže. I když je nutno dodat, že většina lidí, kteří s marihuanou někdy experimentovali, tak následky typu psychických problémů nemá. Ale na druhou stranu, část uživatelů se s takovými problémy potýkala nebo potýká. Takže riziko nelze úplně podceňovat.
Užití marihuany může způsobit úzkostné stavy, jejichž příznaky mohou být takové, jaké popisujete - strach z lidí, nechuť jít do společnosti, obavy ze zdravotních potíží, strach, depresivní nálady. Nevím, jak dlouho Vaše potíže trvají. Většinou takové stavy spontánně odezní, ale pokud přetrvávají déle než dva týdny a nelepší se to, případně to má tendenci se zhoršovat, asi by bylo skutečně na místě vyhledat odbornou pomoc. Zvlášť, pokud tyto potíže nějak výrazně zasahují do Vašeho běžného života (např. problém s docházkou do zaměstnání, školy, potíže v komunikaci s přáteli, v rodině).
V Plzni bych Vám mohla doporučit obrátit se na následující kontakty:
Plzeň, Psychiatrická ambulance
Do Zámostí 897/67, Plzeň, 323 10
telefon: 608882234
MUDr. Stanislav Kudrle
(pana doktora osobně znám a mohu jen doporučit, jen si nejsem jistá, jak je to s platbou za služby, zda to jde přes zdravotní pojišťovnu nebo je poradenství placené, ale pokud tam zavoláte, tak Vám jistě řekne a rád poradí, kam případně jinam se obrátit, můžete říct, že kontakt máte přese mně přes drogovou poradnu).
Další kontakty, které je možné v Plzni využít:
Psychiatrická ambulance Inel-sante, s.r.o.
Čechova 44, Plzeň, 301 00
telefon: 723875318
MUDr. Václav Stehlík
(nevím, jak spolupracuje se zdravotními pojišťovnami, že by konzultace byla hrazená ze zdravotního pojištění, či zda služby nejsou placené)
Psychiatrická ambulance při Fakultní nemocnici
Alej Svobody 80, Plzeň, 323 00
telefon: 377103142
MUDr. Sylva Racková
http://www.fnplzen.cz
(není placené, resp. platba jde přes zdravotní pojišťovnu)
Držím palce, ať se to rychle zlepší, kdyby bylo potřeba, znovu napište.