jak žít
dominik
Dobrý den. Je mi 19 let a už druhý měsíc se snažím abstinovat. Přibližně 4 roky jsem bral pervitin, z toho 3 roky nitrožilně. Předloni v létě, jsem začal být paranoidní a tak mi doktor předepsat xanax, který jsem pak začal kombinovat s perníkem. Loni na jaře jsem kvůli tomu musel na detox. Na počátku léta jsem zase začal brát pervitin ve vysokých dávkách. Na podzim jsem se párkrát předávkoval a skončil na psychiatrii. Od té doby jsem se rozhodnul, že s tím opravdu přestanu. Asi po měsíci se oběvily šílené chutě a bažení. Začal jsem si občas proti tomu dávat lexaurin, ale vzhledem k předchozí zkušenosti s návykem na xanaxu jsem se rozhodnul, že ho raději vysadím. po vysazení jsem začal mívat občas takové závratě a pocity na omdlení, které přetrvávaly ještě minulý týden. Může to být důsledek prudkého vysazení? Nyní je mi líp, ale bažení se opět stupňuje. Prosím poraďte mi co mám dělat. Mám před maturitou a nerad bych ji znovu odkládal, proto jsem taky odmítnul ústavní léčbu. Ty chutě se dají zvládnout. Horší je to s naplněním volného času. Většina známých v tom taky jede, takže skoro nikam nechodím, furt se nudím a tím pádem na to pořád myslím.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dominiku,
uvádíte, že jste ústavní léčbu odmítnul...co takhle ambulantní forma léčby ? Jistě by Vám pomohla si v sobě udělat pořádek.
Netuším, odkud jste, ale pokud je Vám dostupná Praha, doporučuji se obrátit na jedno z našich zařízení (spadá pod stejnou organizaci, jako tato webová poradna kam píšete), zde odkaz : http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Prudké vysazení léku mohlo mít vliv na stavy, které jste popsal. Většinou tyto léky lékaři vysazují postupně nebo je zamění za lék jiný, aby právě byli potíže co nejmenší a pro dotyčné osoby stavy co nejpřijatelnější...
O všem (co se týče medikace) byste, ale měl především hovořit s lékařem, který Vám léky předepisuje. Pokud si je tedy neobstaráváte jinou cestou...zdali ano a lékaře nemáte, můžete se obrátit na našeho lékaře, kolegu MUDr. Minaříka, se kterým byste mohl zkonzultovat Vaše konzumace léků a poradit se jak dál... Zde odkaz na specializované zařízení, kde působí MUDr. Minařík Jakub  http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Zatím se mějte hezky, přeji ať se daří a setrvejte !
S pozdravem Markéta K.