Vliv na zásadní fungování?
Nikdo
Dobrý den, je mi čerstvých 16 let a už skoro rok hulím trávu. Obden, nebo denně jak kdy. Zezačátku(Tak 2 měsíce) to mělo docela vliv na moje fungovánní, ale pak se to něják srovnalo a já začal fungovat úplně v pohodě jak dřív. Začal jsem ovládat stavy, dokonce když jsem zhulenej tak se i líp naučím a dokážu věci líp pochopit. Ale jedna věc mě tu štve, občas moje oči vypadaj jak kdybych byl na pervitinu, vůbec nevím proč. Docela mě to štve, můj vztah k tvrdým drogám není zrovna pěkný. Nemám je rád a nikdy je nezkusím, takže mě štve když si někdo kdo je kolem mě myslí, že beru drogy. A ještě mohu se zeptat za jak dlouho vznikne závislost na marihuaně?(Nemám pocit závislosti, jen jestli to vůebc jde. Ze dne na den bych v pohodě dokázal přestat :) )

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no, po pravdě řečeno, nemyslím si, že by Vás přednostně mělo trápit, jak vypadají Vaše oči po konzumaci marihuany...je toho mnohem více, čeho byste se měl obávat. Je Vám 16 let, možná Vám teď, v tuto chvíli pod jejím vlivem připadá svět jasnější a některé záležitosti ,,lépe" chápete, ale mějte na paměti, že takto to rozhodně nebude stále. Marihuana je drogou, nelegální drogou a i když je kategoricky řazena do tvz. lehkých drog, její důsledky užívání jsou nemalé.
O to více v tomto věku, kdy je organismus ve vývoji a formuje se i Vaše osobnost. Možná Vám teď pomáhá v učení (jak jste uvedl), za pár let si možná nebude pamatovat základní informace nebo možná to, co jste měl včera k obědu...Bohužel...
To, jak reagují zorničky (na léky, drogy...), je reakcí na přímou konzumaci toho, co jste zrovna užil. Navrácení se do normálu přichází až po odeznění účinku drogy či léku. V případě různých kombinací (např. léky + alkohol, THC + alkohol) se toto může vzájemně podporovat.
Obecně rozšířený názor, že užívání konopných drog je bezpečné, není zcela pravdivý. Vážnější komplikace ve smyslu kupříkladu toxické psychózy jsou spíše vzácné. Nicméně případy, se kterými jsme se měli možnost setkat, měly většinou dlouhý průběh a komplikace působily nemocným značné utrpení. Dlouhodobé užívání pak vede k poměrně typickým poruchám paměti a ztrátě motivace k běžným aktivitám. U mužů dlouhodobé kouření marihuany zhoršuje potenci...
To, že Vás okolí vnímá jako uživatele drog, je bohužel na místě. I marihuana je droga a i na ni vzniká závislost. Více se můžete dočíst na tomto webu http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html.
Také jste uvedl, že jste cca rok, denním konzumentem. Pokud byste byl podroben případnému testu, tak právě u THC, je doba prokazatelnosti zcela nejdelší než u jiných drog. Uvádím orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří :
Detekce moč = 1 až 30 dní ( někdy i déle )
Detekce krev = do 14 dní
Detekce sliny = jako krev
THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do těla a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných testů, ukáží pozitivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, nicméně je to důkaz, že v minulosti drogu užil.
Zkuste se nad vším více zamyslet. Pokud byste byl ochotný si o svém užívání zajít s někým osobně popovídat, potažmo se pokusil THC ze svého života vypustit, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty.
Zatím se mějte hezky a buďte opatrný.
S pozdravem Markéta K.