drogy
Alča
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat jak máme postupovat se sedmnáctiletou, která užívá drogy,momentálně odešla z domova bez finančních prostředků.Máme vážné obavy.Jak máme dále postupovat? Můžeme se v tomto případě obrátit na policii,aby ji přivedla domů? Chtěli bychom ji donutit k léčení.Velice děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toto zrovna snadné situace nejsou. Asi by bylo rozumnější, vše více konkrétněji probrat v osobním kontaktu, který je v tomto ohledu nejúčinnější. Bohužel, jste neuvedli odkud jste, nevím tedy, kam Vás přesně nasměrovat.
Buďto napište ještě jednou a uveďte města, která máte dobře dostupná. Nebo se můžete podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, bývají skoro ve všech větších městech. Nabízí ve svých službách i mimo jiné poradenství pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Nezávazně, bezplatně a lze i anonymně.
Pokud byste neměli problém dostat se do Prahy, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo na práci s rodiči specializuje, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 739 268 527, 284 824 234
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Je nutno se předem na konzultaci dohodnout. Tato poradna spadá pod stejnou organizaci jako tato webová poradna, kam píšete. Služby jsou též bezplatné. Více zde http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, doporučuji se na odborné zařízení obrátit co nejdříve. Také upřímně přeji, aby se Vaše dcera co nejdříve vrátila domů. Hodně sil !
S pozdravem Markéta K.