Alkohol
Alenka
Dobry den dekuji za vasi odpoved.S mym pritelem jsem uz zkousela asi vse.Byly jsme i v dolecovacym centru kde jsme se dohodli na tom ze bude moct pit jen jednou tydne a kdyz bude mit chute na alkohol tak ze o tom budeme mluvit.Taky kdyz je hodne napitej tak je docela agresivni,nekdy az moc,ale jeste nikdy me neuhodil.U mych rodicu jsem tohle nikdy nevidela,a tak jsem z toho docela mimo.Taky ma veliky bolesti nohou,ma endoprotezu kolene,takze bere Tramal kdyz ho ta noha boli.Ten bere uz celkem dluoho.Uz byl u doktorky aby mu dala jiny prasky a ta mu predepsala DHC.Coz je pro neho jeste horsi jak Tramal.On vedel ze by ho brat nemel,ale i presto si jich par vzal,a me to zapiral.Predem dekuji za odpoved.S pozdravem Alena

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že ani Tramal, ani DHC nejsou pro Vašeho přítele vůbec vhodné. Obojí je návykové, v kombinaci s alkoholem nevíc hrozí křížová závislost, které se opravdu špatně zbavuje. Zkusila bych se obrátit na některé z center pro léčbu bolesti (http://www.linkaprotibolesti.cz/index.php?id=0500), snad by vymysleli něco lepšího. Je dost možné, že to také úzce souvisí s jeho užíváním alkoholu. Jinak bude opravdu na Vás, kolik toho snesete a jak moc budete na přítele tlačit, aby něco změnil, začal docházet na terapii apod.Určitě si nemusíte nechat líbit agresivní chování a čekat, jestli dojde i na fyzickou agresi. Také pro Vás je tu možnost zajít se s někým poradit osobně, jak s ním jednat, jak situaci snášet, urovnat si myšlenky.