bývalý feťákl a hulení
Lenka
Dobrý den,
kamarád je bývalý feťák. Podstoupil léta v léčebnách a komunitách. Po posledním dokončení se vrací do života. Po cca třičtvrtě roku začal hulit. Nelíbí se mi to a bojím se, aby nezačal zas fetovat. Moje otázka zní, zda v tomto případě hulení nevadí a nebo je to hodně rizikové?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lenko,
chápu Vaše obavy, jistě Vám na kamarádovi záleží, což je hezké. Vnímáte to dobře, opravdu se závislým osobám obecně doporučuje, aby pro udržení trvalé abstinence se vyhýbali a měli na pozoru před vším, co může v další závislost vyústit. Taky jde o to, že pod vlivem ,,měkčí drogy" , která ovlivní jeho vědomí, může sáhnout po primární droze, se kterou se v minulosti potýkal. To se, ale může stát i pod vlivem alkoholu. Pro mladé lidi je asi šílená představa doživotní abstinence od všeho, nicméně je to bezpečné. Nebudu Vám lhát, že to jinak nejde, máme klienty, kteří se po dlouhodobé léčbě k tvrdým drogám nevrátili i přes to, že někdy alkohol konzumují, či užijí THC. Bohužel, toto jsou tak individuální záležitosti, že nikdy nejde přesně říci, co to s kým udělá. Také to nelze odhadnout. Může to pár měsíců, někdy možná let ,,fungovat v pohodě" a po čase se objeví další problém...Tohle se opravdu předem odhadnout nedá. Proto je vždy doporučováno, abstinenci držet od všeho...
S pozdravem Markéta K.