LSD - onemocnění
peace
Dobrý den,
Mockrát Vám děkuji za rychlou odpověď, ale mám ještě jeden dotaz, protože mě Váš názor opravdu zajímá a neberu ho na lehkou váhu. Věřím Vám, že tato onemocnění reálně vznikly, ale jak je možné, že u někoho to způsobí psychotické onemocnění a u jiného ne?(toxickou psychózu neřeším, tu má člověk i po THC a při pár týdenní abstinaci sama odezní)Můj názor je, že tato onemcnění vzniknou u těch lidí, kteří nejsou dostatečně srozuměni s tím do čeho jdou a případně to ještě přeženou s dávkou nebo si jí vezmou při špatném vnitřním rozpoložení. Např. v situaci kdy mají spoustu vnitřních rozporů (budu kouřit/nebudu kouřit, chci brát drogy/nechci brát drogy) ve kterých se během intoxikace utopí, zaseknou se na vnitřním sporu(prostě pořádnej badtrip) a toto zaseknutí zůstane i po vystřízlivění. Pokud ale intoxikace proběhne v \"životní situaci\" kdy si jedinec uvědomuje, že vše v jeho životě je ok a věc na které by se mohl zaseknout, věc která by směřovala k bad tripu je založena na čiré fantazii/intoxikaci a pokud je set setting v \"domácím\" bezpečném prostředí, kde bude po ruce spousta blízkých \"zkušených\" přátel, kde každý ví, jak se nájezdu bad tripu zbavit a případně podá pomocnou ruku špatně prožívajícímu. Tady přece žádné nebezpečí nemůže hrozit ... (mluvím o dávkách do 250μg ... plně si uvědomuji že vyšší dávky jsou hazardem životu nebezpečné, zvlášť pro nevypočitatlné reakce mezi účastníky navzájem)Nebo je možné, že i když se 10x intoxikovaný po vystřízlivění cití normálně tak na po 11 může vzniknout nějaké onemocnění? Prostě najednou zničeho nic ... chápu že když někdo tripuje, z tripu se probere a necítí se moc dobře. Příště jde tripovat znovu a po vystřízlivění se cítí ještě hůř a když tripuje znovu, tak pak se může stát malér. Myslíte nebo víte že se mýlím nebo souhlasíte? Ještě jednou, děkuji za Váš čas.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
do určité míry máte pravdu, ale bohužel tak jednoduché to není. Určitě velkou roli hraje vstupní nastavení, okolí, dávka, zkušenosti atd. Také ale hraje roli dědičnost, chemie a bohužel i nhoda (nebo chcete-li souhra tolika okolností, že všechny se ohlídat nedají). Chemie a dědičnost mohou způsobit, že to co 10x nevadí, po jedenácté vadit bude. Mimo jiné při opakování toxické psychózy (kteoru dost mylně popisujete jako v podstatě neškodnou) se zvyšuje pravděpodobnost, že jednou přejde do psychotického onemocnění. Pokud se objevila několikrát po THC, velmi bych doporučila vyhnout se jakýmkoli halucinogenům, tím spíš tak silným věcem, jako je LSD. Protože toxická psychóza rozhodně není nic normálního!